Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[BOSS] Skeletron - przeklęty strażnik Dungeonu
#1
[Obrazek: 4tt7pe.png]
Skeletron
Życie: 5600 / 11920*
Odporność na odrzut: 100%

*Tym kolorem zostały oznaczone statystyki Expertowe, lub itemy które dropią tylko na takim poziomie trudności świata.



„Szkielet. Nie je, nie pije, a lata i bije. A no i nie śpi”

Mentor, DK2


I. WSTĘP

Skeletron jest to aktualnie trzeci najtrudniejszy mob (drugi najtrudniejszy boss) w pre-hardmodowym świecie (po Dungeon Guardianie i Wall of Fleshu). Żeby go przywołać musimy udać się przed wejście do lochów znajdujące się gdzieś na powierzchni naszego świata. Spotkamy tam Old Man'a [Obrazek: Old_Man.png?version=5edfcd61fffaa1b082d419f5a0340ae4],który poinformuje nas, że został przeklęty i wpuści nas do lochów dopiero wtedy, kiedy pokonamy jego "mistrza". Tym mistrzem jest nasz boss - Skeletron. Przywołujemy go poprzez wybranie opcji "Curse" w rozmowie, w nocy. Old Man zginie podczas tego procesu powodując, że mamy tylko jedną próbę podczas każdej nocy na ubicie bossa (aż do skutku). Pokonując go zyskujemy dostęp do usług [Obrazek: Clothier.png?version=4b2bb86ab4116591b64dce2ba76ee319]Clothiera oraz możliwość wejścia i zwiedzania lochów. Pomysł zwiedzenia lochów przed ubiciem Skeletrona, zostanie nam szybko wybity z głowy poprzez wizytę [Obrazek: Dungeon_Guardian.png?version=f4af15a5845...55a2a8e179]Dungeon Guardiana, która w większości przypadków zakończy się śmiercią po pierwszym uderzeniu przez wyżej wymienionego wrednego moba.




 II. OPIS BOSSA
Skeletron jest to olbrzymia czaszka z dwiema rękoma, które będą próbowały nas zmiażdżyć. Wszystkie części ciała bossa potrafią przenikać przez ściany i będą starać się uderzyć gracza. Skeletron zginie, gdy zostanie pokonana jego głowa.


[Obrazek: Skeletron_Head.png?version=fd178dbd7839d...12bfeb2e16]
SKELETRON HEAD
Dmg: 32/ 70(atak przywołaną czaszką)/85
Życie: 4400/ 8800
Pancerz: 10/ 0 (podczas szarży)/ 100(Expert, dopóki żyją ręce)
Nakłada debuff:  
[Obrazek: Bleeding.png?version=c9fda1bfb2f0f8555e711930ef26e91b]Krwawienieosłabia naturalną regenerację zdrowia (3-5/6-10 sekund)
(bez itemów przyśpieszających/dodających regenerację zdrowia: np. Band of Regeneration/ Regeneration Potion/ Well Fed lub
Rapid Healing z Palladium Armor(hm) nasza regeneracja nie będzie istnieć (Krwawienie będzie wtedy odbierać tyle samo życia, ile nasza postać
normalnie sama by zregenerowała)


[Obrazek: Skeletron_Hand_%28NPC%29.png?version=f20...fbe6e34dcc]
SKELETRON HAND
Dmg: 20/40
Życie: 600/ 1560
Pancerz: 14
Ramiona skeletrona stanowią tylko wizualną przeskodę, można przez nie spokojnie przechodzić.

Nakłada debuff:  [Obrazek: Slow.png?version=a7659026e241cd842b71c53f4b35feef]Spowolnieniespowalnia gracza (0,5-1 sekundy, 50% szans)

Skeletron ma dwa podstawowe tryby walki z graczami:
-tryb spoczynku: głowa stara się zachować stałą odległość od gracza, boss atakuje głównie rękoma,
-tryb szarży: głowa szarżuje na gracza, ale ręce dalej atakują Tongue,

Walka ze Skeletronem ma różny przebieg, zależny od poziomu trudności naszego świata:

Normalny poziom trudności:
Po zdobyciu odpowiedniej ilości pancerza (od 38 ręce są praktycznie bezbronne) możemy od razu atakować głowę, ignorując ręce bossa. Staramy się unikać szarżującej głowy i zarazem skupiać się na atakowaniu jej.

Ekspercki poziom trudności:
Dopóki nie pokonamy rąk głowa posiada 100 pancerza, przez co skutecznie ignoruje nasze ataki.
Po zniszczeniu pierwszej ręki czaszka w trybie spoczynku zacznie strzelać niezniszczalnymi mniejszymi czaszkami zadającymi spory (70) dmg. Częstość pojawiania się czaszek rośnie po zniszczeniu drugiej ręki, oraz w trakcie osłabiania głowy.
Skeletron jest też ogólnie dużo szybszy.


 
III. EQ, ARENA ORAZ WALKA


SUGEROWANE EQ:

BROŃ

WOJOWNIK:

Możliwe, że da się w jakiś nie Yrimirowy sposób zabić Skeletrona, grając klasą wojownika. Mi się nie udało znaleźć sposobu Tongue
Jednak udało się zabić raz używając [Obrazek: Amazon.png?version=b15e0694fa2aa005540b859e1cb72463] Amazona. W tym celu potrzebny może jednak być upgrade naszej areny (potrzebna byłby jakiś prowizoryczny sufit pozwalający unikać czaszek i szybka reakcja gracza, gdy wróg zacznie szarżować [same buty nie zdążą nas rozpędzić Tongue)


RANGER
-[Obrazek: Minishark.png?version=580da4d0cb2c3750e3b783bc754457d9] Minishark + Silver Bullets (duża szybkość ataku)
- [Obrazek: The_Bee%27s_Knees.png?version=27b456ac0a...9ee0a881d7]Bee’s Knees (wypuszcza zabójcze pszczoły)
-[Obrazek: Star_Cannon.png?version=296b6d241fd839d6...42bfac228a] Star Cannon (nie wiem jak mogłem zapomnieć o tej sympatycznej broni łupiącej za 57 dmg (dzięki @Mangetsuu Wink ) , jedynym problemem może być zgromadzenie odpowiedniej ilości gwiazdek do ubicia bossa, ale jeśli mamy zebranego wystarczająco dużo meteorytu, możemy pomyśleć nad zbudowaniem długiej platformy (np. z dirtu albo stone'a), która umożliwi nam zbieranie sporej ilości gwiazdek. Możemy potem okablować naszą platformę i
wykorzystać ją np. w walce z Twinsami lub Moon Lordem. 

 MAG

-[Obrazek: Bee_Gun.png?version=aed4c4010c88c82781fd555d34b1bd65]Bee Gun/[Obrazek: Ruby_Staff.png?version=35325a5d57a7c0ba8505c471210da40f]Ruby/Diamond Staff  +[Obrazek: Jungle_armor.png?version=2a88ebc99346db4...7f1f28766d] Jungle Armor

-[Obrazek: Space_Gun.png?version=2e00fa1c604780177014ec4448efbebf]Space Gun +[Obrazek: Meteor_armor.png?version=8bb47f804b4eff3...f69998c94c] Meteor Armor

SUMMONER
[Obrazek: Imp_Staff.png?version=fec39690b219c1aeb01ddbd315bc8aff]Imp Staff + [Obrazek: Summoning_Potion.png?version=dec373da2bb...a599ba9595]Summoning Potion (metoda dla hardcorów Big Grin)

INNE
-[Obrazek: Spiky_Ball.png?version=7161039cbec28bb4a64eef66cce3f20f]Spiky Ball (sugestia @Xplay'a, testowałem raz tą metodę, ale mam wrażenie, że kulki za szybko znikają)
-[Obrazek: Beenade.png?version=b2dc959603ab02991e561e18896ee057]Beenade (silna broń jedynym problemem jest fakt, że trzeba ją farmić z Queen Bee (z jednej
 QB
możemy uzyskać od 27 do 58 Beenadów, przyjmując, że przerobimy cały Bee Wax 
Tongue),
ale czy nie lepiej zachować tą broń na WoF'a?)
-[Obrazek: Molotov_Cocktail.png?version=960c131ebe9...208b2c3c94]Molotov Coctail (spore obrażenia, jedynym problemem może być brak Pink Gelu dropiącego z Pinky'ego,
również chyba lepiej zachować na WoF'a)

W celu zachowania większej ilości wyżej wymienionych broni możemy założyć [Obrazek: Fossil_armor.png?version=2abd05dee1a8361...29258e3b78] Fossil Armor, który mały pancerz rekompensuje premią do obrażeń, szansy na krytyka, szybkości rzucanej broni oraz 50% szansy na niezużycie broni Smile.

ZBROJA:
-[Obrazek: Female_Molten_Armor.png?version=9b635f82...4f01926ed1]Molten Armor (dla woja i rangera, ewentualnie summonera), zapewni nam wystarczająco dużo pancerza
- [Obrazek: Bee_armor.png?version=7ff1a11c61aa3bbd90d5b81428b0b696]Bee Armor (dla summonera- szybciej ubijemy walcząc w niej Skeletrona, lecz również Skeletron szybciej ubije nas)

 POTKI

[Obrazek: Ironskin_Potion.png?version=01196a77784c...7941ca82be]Ironskin Potion(im więcej pancerza, tym dłużej pożyjemy (przynajmniej w teorii),
[Obrazek: Regeneration_Potion.png?version=a89f1c67...28ce2c9b80]Regeneration Potion(kontruje Krwawienie),
cokolwiek co da Well Fed (przydatne bonusy)
[Obrazek: Swiftness_Potion.png?version=6e26880bb9c...280b58d08b]Swiftness Potion(przyśpiesza, kontruje Slow)
 [Obrazek: Honeyfin.png?version=8918091614664ba5909df78d315dc789]Honeyfin (bicie bossa bez leczenia, nie polecam Tongue)
[Obrazek: Endurance_Potion.png?version=80b512b7994...a999d4b016]Endurance Potion (dłużej pożyjemy)
[Obrazek: Magic_Power_Potion.png?version=fdc79a2bb...c699dca725] Magic Power Potion(mag, im szybciej to padnie tym lepiej Big Grin)
 Mana Regeneration Potion(mag, summoner, czyt. Magic Power Potion),


 AKCESORIA

[Obrazek: Spectre_Boots.png?version=1e89a42bd801aa...c06bff0754]Spectre/ Lighting Boots (mobilność, bez niej będzie problem)
 [Obrazek: Shield_of_Cthulhu.png?version=2659a2723d...0585d4a6a2]Shield of Cthultu(dashe - jeszcze większa mobilność), [Obrazek: Worm_Scarf.png?version=429d34d5cb87c6724e2681fabbf123d1]Worm Scarf(tylko w Corruption; dłużej pożyjemy Big Grin)
[Obrazek: Shark_Tooth_Necklace.png?version=ee28ad8...159d1de6bc] Shark Tooth Necklage(przydatny zwłaszcza z Minisharkiem lub Bee's Knees/Bee Gun) 
[Obrazek: Hive_Pack.png?version=9045272d8269bd80cf0608d984b844aa]Hive Pack
(gdy używamy Bee’s Knees lub Bee Gun, wzmocni nam obie bronie)
Diamond Hook, Slime Hook lub Ivy Whip (ekstremalna mobilność Big Grin)

Arena gdy mamy wystarczająco dużo pancerza nie jest potrzebna na normalnym poziomie trudności, wystarczy wtedy jedynie długa platforma, by unikać szarży + coś co pozwoli nam wyprzedzić bossa np. Spectre Boots. W trybie experckim trudno się obyć bez areny Tongue.
[Obrazek: oZgBbao.png]

Filmik przedstawiający walkę z Skeletronem na Expercie (arena taka jak na powyższym zdjęciu)
 

(Wiem, że mało widać, ale z niewyjaśnionych przyczyn podczas przerzucania świata między wersją 1.3.0.8 a 1.3.2.1 coś się pochrzaniło z pochodniami Tongue, ale chyba najważniejsze (boss i jego mechanika) powinny być dobrze widoczne, dzięki potce Hunter Smile

IV. DROP
Lesser Healing Potion(leczą 50hp) 5-15, 100%
[Obrazek: Skeletron_Mask.png?version=aaf499b0edf3c...6583988297]Skeletron Mask(vanity item, hełm dla ozdoby) 14,29%/ 33%
[Obrazek: Skeletron_Hand.png?version=9381c61250b50...15cf2037b8]Skeletron Hand(hook) 12,24%/ 33% 
[Obrazek: Book_of_Skulls.png?version=e3da815fe37fc...2681e1185c]Book of Skulls(broń dla maga) 10,5%/ 33% (28 magic dmg za 18 many, przebija)
[Obrazek: Skeletron_Trophy.png?version=5433896d8d5...068eee2365]Skeleton Trophy(trofeum) 10%
Gold Coin 5, 100%
[Obrazek: Treasure_Bag_%28Skeletron%29.png?version...1df1fac232]Treasure Bag 100% z [Obrazek: Bone_Glove.png?version=f59750f62e985e2488f62d7a68cdabf5]Bone Glove(broń rzucająca wzmocnionymi kośćmi)

Bone Glove jest dość ciekawym itemem. Mimo, że jego statystyki na pierwszy rzut oka nie powalają (11 dmg, bardzo słaby knockback) to gdy dorzucimy do tego kości którymi rzuca (20 dmg, również bardzo słaby knockback), to dochodzimy do wniosku, że rzucamy kośćmi zadającymi 31 dmg o słabym knockbacku. W momencie gdy zdobywamy tą broń okazuje się ona być jedną z najmocniejszych w danym etapie gry o_o.
Jednak prawdziwa zagadkowość tego itemu polega na tym, że broń może zostać przekuta na Unreal - a jak dobrze wiemy jest to najlepszy upgrade dla broni dla rangera. Broń ta jednakże zadaje throwing dmg (w sumie logiczne "rzuca kośćmi"). Powoduje to, że broń dostaje bonusowe premie od zbrój dla throwera (Ninja Armor, Fossil Armor) zaś nie działają premię dla klasy zasięgowej np. Ranger Emblem.
Wyjątkiem jest bonus "chance to not consume ammo", która jest współdzielona (bądź co bądź kość jest zaliczana jako amunicja). 
Jest to więc taka dziwaczna broń, która próbuje połączyć klasę throwera i rangera.
Jest to również jedyna broń, która wypada tylko w trybie Expert. Jedyną wadą tej broni może być fakt, że zdobędziemy ją prawdopodobnie bardzo blisko Hardmoda (trzeba ubić Skeletrona), więc prawdopodobnie zostanie szybko zastąpiona chociażby przez Clockwerka wypadającego z Wall of Flesha (chyba, że ktoś będzie miał wyjątkowego pecha i Clockwork postanowi w ogóle nie wylecieć xD).
Drugą wadą broni jest jej rodzaj. Ponieważ ta broń należy do rodzaju "throwing", będzie bardzo słabo, albo nawet w ogóle wzmacniania w hardmodzie, gdyż etap między Eater of World'sem/Brain of Cthultu a Wall of Flesh'em jest tak naprawdę jedynym, gdzie ta klasa ma okazję się pokazać. Boli brak hm zbroi dla throwera. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że nadchodzący patch 1.3.3 wesprze tą niedocenianą przez niektórych klasę.
Ostatnim lecz dużo mniejszym problemem jest amunicja. Trzeba ją zdobywać poprzez zabijanie potworów w Dungeonie co wiąze się z koniecznością dłuższego tam przebywania. Faktem jest, że w Dungeonie raczej długo posiedzimy (wiele istotnych łupów jak Handgun, Cobalt Shield itp.) co powinno nam raczej pozwolić na zebranie wystarczającej ilości amunicji. A poza tym Bone Glove ma 33% szans na niezużycie kości przy rzuceniu xD

V. CIEKAWOSTKI
-Gdy pokonamy Skeletrona pierwszy raz to, żeby móc znowu z nim zawalczyć potrzebujemy lalki Clothiera, która wypada z mobów w dungeonie. Następnie mając założoną lalkę musimy zabić Clothiera, w nocy.
-Jeśli Skeletron dożyje poranka dostaje rage moda(nic dziwnego, kto by chciał przez całą noc obrywać w głowę Big Grin) i przekształca się w Dungeon Guardiana (czyt. masz problem Big Grin), boss nie wyjdzie już z tego trybu dopóki nie zginą okoliczni gracze, nie zdespawni się lub nie zostanie zabity.
-Gdy gramy na Expercie musimy najpierw ubić ręce Skeletrona (albo bić głowę po 1-2 dmg Big Grin) (całe szczęście, że nie wpadli na taki genialny pomysł z Primem,)
-Nie musimy zabijać Skeletrona podczas pre-hardmoda. Możemy zabić WoF'a bez eq z Dungeona (będzie trudniej), a następnie itemami hm pokonać Skeletrona. Byleby przed Planterą Big Grin, obstawiam, że potem może być problem z kluczami do skrzynek Big Grin. Późniejsze zabicie Skeletrona umożliwia nam również przemyślenie czy nie chcemy zabić Guardiana, by dostać fajnego peta.
-Podczas HM spotkamy odpowiednik Skeletrona - Skeleton'a Prime. Prime również musi zostać zabity w nocy inaczej dostanie hardmodowego rage moda (czyt. masz jeszcze większy problem Big Grin
-Skeletron nie podąży za graczem, jeśli ten ucieknie do domu za pomocą Magic Mirrow
-Skeletron w trybie Expert ma w sumie więcej życia niż WoF (jest też jedynym bossem, który ma ogólnie więcej niż dwukrotność hp wersji normal)
-Skeletron jest też jedynym bossem, który nie ma zagwarantowanego dropu (oprócz potek, złota i TB podczas expertu)
-Do wersji 1.2 Skeletrona można było ubić tylko raz (wtedy została dodana lalka Clothiera)
-Dopóki nie zabijemy Skeletrona, jedynym mobem który zreśpi się w Dungeonie będzie Dungeon Guardian, jednocześnie w grze (nie licząc komend, ani modów może być 15 Dungeon Guardianów)

-Za zabicie Skeletrona pierwszy raz dostaniemy achievementa Boned
[Obrazek: Achievement_Boned.png?version=6f2cf949f0...c05735d81d]

Koniec. Order Skeletrona tym, którzy dotrwali aż tutaj.
Podziękowania dla tych co skomentowali i pomogli usprawnić poradnik. Smile

Źródła:
-terraria.gamepedia.com
-własne doświadczenia
-pierwsza grafika Skeletrona pochodzi z texture packa, którego na daną chwilę nie jestem w stanie sobie przypomnieć
[Obrazek: LQfYJWe.jpg]
Odpowiedz
#2
Szacun, szacun, mi sie podoba Big Grin
[Obrazek: karshi_by_elitarymouse-db6rbv1.jpg]
    
:3
Odpowiedz
#3
Pomocny perfekcyjny itp. Tongue
[Obrazek: Aiden.png]
Odpowiedz
#4
Stary ty masz smykałkę do poradników xd
Odpowiedz
#5
Dobry poradnik, ale skeletron podczas rage moda nie zamienia się w guardiana xd
A co do walki w normal modzie, ja zazwyczaj nawet nie opuszczałem wejścia dungeonu .
I jeszcze mógł byś dodać ciekawostkę że clothier to old man ze zdjętą klątwą.
Ale ogólnie poradnik przejrzysty, krótki, bez niepotrzebnego przedłużania, dużo obrazków.

10/10


PS. Nie polecam minisharka, 2/10, moim zdaniem jest słaby.
[Obrazek: tem3gId.gif?1][Obrazek: AhBcYrs.jpg?1]
Odpowiedz
#6
Całkiem przyjemny poradnik. Z czytaniem go nie ma problemu, brak rzeczy rażących w oczy - 9/10
Czasami w życiu powinno się być ostrożnym z powodu różnych przypadków jakie po tym świecie krążą
[Obrazek: tank6.png]
Odpowiedz
#7
Idealne, nie ściana tekstu, momentami śmieszny. 10/9.
"Me, I wasn't taught to share, but care
In another life, I surely was there
Me, I wasn't taught to share, but care
I care, I care"
Odpowiedz
#8
10/10
Jak dla mnie jest to dobry poradnik, bez zbędnych rzeczy, z filmikiem oraz opisany został drop specjalny.
Jak dla mnie teraz perfekt
Odpowiedz
#9
(07-27-2016, 17:07)Kacpi445 napisał(a): 9,5/10
Jak dla mnie jest to dobry poradnik, bez zbędnych rzeczy, z filmikiem a 9,5/10 dlatego gdyż mogłeś napisać ile zadaje "Bone Glove"

Dzięki za przypomnienie, przeczytałem i faktycznie zapomniałem opisać tą jakże nie docenianą przez wiele osób przedziwną broń która łączy w sobie rangera i throwera Big Grin

Edit. poradnik poprawiony o opis Bone Glova Smile "Kości zostały rzucone"

(07-27-2016, 16:46)Flame napisał(a): Dobry poradnik, ale skeletron podczas rage moda nie zamienia się w guardiana xd
A co do walki w normal modzie, ja zazwyczaj nawet nie opuszczałem wejścia dungeonu .
I jeszcze mógł byś dodać ciekawostkę że clothier to old man ze zdjętą klątwą.
Ale ogólnie poradnik przejrzysty, krótki, bez niepotrzebnego przedłużania, dużo obrazków.

10/10


PS. Nie polecam minisharka, 2/10, moim zdaniem jest słaby.

sam minishark jest słaby to fakt, ale jeśli   (założenie: gramy na expercie)

a) ulepszymy go np. na deadly ~7 dmg
b) dodamy silver bullety 9dmg
c) założymy Shark Tooth Necklace (który ignoruje 5 pancerza)
to już mamy broń szybkostrzelną zadającą 16 dmg Smile i omijającą 5 pancerza (+3,75dmg) czyli zadającą 19-20 dmg   

łapa skeletrona ma 14(unika 10,5 dmg) pancerza, głowa normalnie 10 (unika 7,5dmg) (0 kiedy szarżuje), 100 (unika 75dmg) kiedy podczas experta żyją obie ręce

więc nasz minishark zadaje ~8-9 dmg ręce, głowie ~12-13, ~19-20 kiedy głowa szarżuje, a minishark oddaje średnio 7-8 strzałów na sekundę (obliczone tajemnym sposobem)

więc nasz minishark przyjmując, że jesteśmy elitą w cs Big Grin, i mamy celność 100% xD ma:
56-72 dps przeciw ręce (ręka ma 1560 hp)
84-104 dps przeciw nieszarżującej głowie (pozbawionej rąk)
133-160 dps przeciw szarżującej głowie (pozbawionej rąk)  - głowa ma 8800hp  

wynika z tego, że jesteśmy w stanie teoretycznie zniszczyć obie ręce w 48s Big Grin, a samego bossa pozbawić życie w około 2 minuty - teoretycznie Big Grin

-bee's knees wymaga ciągłego klikania myszką (poza tym pszczoły atakują z opóźnieniem)
-nie jestem takim wariatem by walczyć ze skeletrona jako wój lub summoner (próbowałem, nie polecam Big Grin)
-mag ma tą wadę, że jego teoretycznie najlepsza broń bee gun (bazowo 9 dmg za 5 many) jest słabsza od lepszego minisharka i częściej musimy zatrzymywać się by naładować amunicję (manę)


Minishark odpowiednio przygotowany jest naprawdę silną bronią przeciwko celom, które nie mają wielkiego armora (jak Skeletron), w hm gdzie większość mobów ma 20+ defa faktycznie minishark traci na wartości, ale mamy wtedy phoenix blastera lub clockworka.



Uff mam nadzieję, że więcej takich mechanicznych zagadek nie muszę przytaczać xD
[Obrazek: LQfYJWe.jpg]
Odpowiedz
#10
Za dużo emotikonek
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości