Ocena wątku:
  • 4 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[...] Lunar War- bezkresna wojna międzyświatowa
#1
"Ten artykuł jest niezmiernie długi i jego czytanie może spowodować liczne szkody, takie jak: strata czasu, ból palców, możliwość zepsucia się myszki, klawiatury, procesora i przypalenie drugiego dania. Upewnij się, że jesteś na siłach lub przeczytaj coś innego."

Nonsensopedia


LUNAR WAR

Lunar War jest to najtrudniejsza seria eventów/walk jakie mogą spotkać naszą postać w trakcie rozgrywki (nie licząc spotkania z Dungeon Guardianem (albo nawet kilkoma Big Grin)). Wydarzenie to rozpoczyna się w momencie kiedy postanowimy przerwać rytualne modły księżycowych kultystów stojących przed Dungeonem, zaś kończy się wraz z bitwą z Moon Lordem.

!UWAGA!
Jeśli zabijemy przywódcę Kultystów pojawią się cztery pilary, które pozostaną tak długo, aż zostaną zniszczone. Nie ma opcji przerwania tego eventu. Jedyną opcją na przerwanie jest śmierć/wyjście z gry przed pokonaniem przywódcy kultystów lub Moon Lorda (lub użycie cheatów i zniszczenie pilarów.
Rozpoczynasz ten event na własną odpowiedzialną.


Tym kolorem zostały oznaczone statystyki, itemy, wydarzenia występujące tylko w trybie Expert.

AKT I
"Przygotowania do wojny"
Lunar Madness jest to prawdziwy test naszych umiejętności. Pojawiające się w nim potwory zadają chore obrażenia, jednak bronie i zbroje, które będziemy mogli stworzyć szybko wynagrodzą nam trudy tego eventu. Jednak, żeby nasza gra nie przypominała totalnej sieczki musimy się porządnie przygotować (im dłużej zwlekamy w trakcie eventu, tym powoli (ale jednak) trudniejszy się on staje), gdyż finalny boss jest wymagający a nikomu nie polecam mozolnego ponownego przechodzenia całego eventu, tylko dlatego, że moon lord zrobił masakrę.

Potrzebne rzeczy:
Ogólnie:
- [Obrazek: Rod_of_Discord.png?version=df4945a291994...818754b27d]Rod of Discord (nigdy nie będziecie mu tak wdzięczni jak podczas walki z Moon Lordem)
-[Obrazek: Cosmic_Car_Key.png?version=0d879a5598130...eca1828e8b] Cosmic Car Key (lepszy od skrzydeł)
-[Obrazek: Mechanical_Cart.png?version=7d5ba8892564...0962bbfaea]Mechanical Cart (przyda się podczas walki z Moon Lordem)
-[Obrazek: Shiny_Stone.png?version=1b7b6b79006e24a4...47723963ac]Shiny Stone (podczas przerw w walce, szybciej przywróci nam zdrowie)
-[Obrazek: Worm_Scarf.png?version=429d34d5cb87c6724e2681fabbf123d1]Worm Scarf (-17% otrzymanych obrażeń, tylko w Corruption)
-[Obrazek: Master_Ninja_Gear.png?version=6e824e795b...aa1054fdad]Master Ninja Gear/[Obrazek: Black_Belt.png?version=09aa687d625e4406b39d69bac3521bdb]Black Belt (10% szans na unik może ocalić życie)
-[Obrazek: Charm_of_Myths.png?version=53606efcc40e5...6aa9e9753e]Charm of Myths (redukcja cooldownu leczenia o 25%)
-porządne skrzydła np. [Obrazek: Fishron_Wings.png?version=a8fd584de7e8a2...2d8c80e396]Fishron Wings
-[Obrazek: Avenger_Emblem.png?version=807d4c2e580c8...6a54a8010d]Avenger Emblem (+12% dmg)
-[Obrazek: Celestial_Stone.png?version=4d24e45bb641...d00f4aaf06]Celestial Stone/Shell (m.in. +10% dmg, +4 do pancerza)
-[Obrazek: Destroyer_Emblem.png?version=9e9b93da0b4...f9c11d3c79]Destroyer Emblem (+10% dmg, +8% szansa na kryt)
-[Obrazek: Flesh_Knuckles.png?version=23ddccc81a130...4853c20300]Flesh Knuckles (+7 do pancerza, tylko Crimson)
-[Obrazek: Frozen_Turtle_Shell.png?version=6915e814...115e34706f]Frozen Turtle Shell (daje nam 25% redukcji obrażeń, kiedy mamy mniej niż 50% hp)

POTKI
-[Obrazek: Greater_Healing_Potion.png?version=ab393...2aad4cd40d] Greater Healing Potion (leczy 150hp)
[Obrazek: Ammo_Reservation_Potion.png?version=bfec...bf1729b817] Ammo Reservation Potion (gdy chcemy zaoszczędzić amunicje jako Ranger)
-[Obrazek: Archery_Potion.png?version=0e072e1cee90c...5385c5b52b] Archery Potion (zwiększa szybkość i obrażenia strzał o 20%, gdy walczymy z łuku lub reapetera)
-[Obrazek: Endurance_Potion.png?version=80b512b7994...a999d4b016] Endurance Potion (obniża przyjmowany dmg o 10%)
-[Obrazek: Ironskin_Potion.png?version=01196a77784c...7941ca82be] Ironskin Potion (zwiększa pancerz o 8)
- [Obrazek: Lifeforce_Potion.png?version=c70f9b18225...866d61eca4]Lifeforce Potion (zwiększa max hp o 20%)
-[Obrazek: Magic_Power_Potion.png?version=fdc79a2bb...c699dca725] Magic Power Potion (zwiększa magiczne obrażenia o 20%)
[Obrazek: Mana_Regeneration_Potion.png?version=bad...3ed9bc3650] Mana Regeneration Potion (przyśpiesza regenerację many)
- [Obrazek: Rage_Potion.png?version=efcc6ea0cca8b7f0...6c514129c5]Rage Potion (zwiększa szansę na krytyk o 10%, tylko Crimson)
-[Obrazek: Regeneration_Potion.png?version=a89f1c67...28ce2c9b80] Regeneration Potion (zwiększa regenerację zdrowia)
-[Obrazek: Summoning_Potion.png?version=dec373da2bb...a599ba9595] Summonig Potion (pozwala przywołać jednego miniona więcej)
-[Obrazek: Wrath_Potion.png?version=744b9ff0f229cf0...68ca840641]Wrath Potion (zwiększa dmg o 10%, tylko Corruption)
WARRIOR
-[Obrazek: Yoyo_Bag.png?version=34d67b47f6eaccd2dc34c6694839f628]Yoyo Bag (jeśli walczymi jojami, ulepsza nasze joja)
-[Obrazek: Warrior_Emblem.png?version=92cf1e671f6f8...c039854cc1] Warior Emblem (+15% meele dmg)
-[Obrazek: Mechanical_Glove.png?version=e262ff9388e...4e2ef9183c]Mechanical Glove (zwiększa o 12% meele dmg i speed, zwiększony knockback)
-[Obrazek: Fire_Gauntlet.png?version=4ec1c60a8b15f0...1d7360b1b8]Fire Gauntlet (+10% meele dmg i speed, zwiększony knockback, podpala wrogów)
-[Obrazek: Flairon.png?version=1fa02521fee482cdde9738bc36b3a167] Flairon (stara, dobra, silna broń), [Obrazek: Terra_Blade.png?version=4292bd40a267bce9...ab411c3d0e]Terra Blade, [Obrazek: Influx_Waver.png?version=a864b3a45e2ef61...857116690c] Influx Waver(silniejszy od Terra Blade), [Obrazek: The_Eye_of_Cthulhu.png?version=e9fd8bacc...7750100d4b]Eye of Cthulhu,
 [Obrazek: Vampire_Knives.png?version=cc4c762bbac80...f9ae3275a6] Vampire Knifes (lifesteal, nieskuteczne przeciw Moon Lord'owi, tylko Crimson), [Obrazek: Possessed_Hatchet.png?version=9ddae9ca92...5d46ef1cd7]Possessed Hatchet (szczególnie przydatny podczas walki z Solar Pillarem), [Obrazek: Scourge_of_the_Corruptor.png?version=c9a...931b734f6b]Scourge of Corruption (silna broń, tylko Corruption)
-[Obrazek: Beetle_Armor.png?version=8724a61b16de960...3b110030df] Bettle Armor (polecam set redukujący obrażenia, obrażenia potworów podczas tego eventu są naprawdę masakryczne)


RANGER
-[Obrazek: Ranger_Emblem.png?version=c786c2fe3e5ebe...0eaba41169]Ranger Emblem (+15% ranged dmg)
-[Obrazek: Sniper_Scope.png?version=794acabed1de2ab...153087e7dc]Sniper Scope (+10% ranged dmg i szansa na kryt,większy zasięg widzenia podczas trzymania karabinu)
-[Obrazek: Tsunami.png?version=5667d3d8c1a23acf4af039996f1e6d9c] Tsunami (wystrzeliwuje 5 strzał naraz), [Obrazek: Tactical_Shotgun.png?version=988bbf52bb9...ceb722fcd7] Tactical Shotgun (silna broń oddaje kilka strzałów naraz), [Obrazek: Sniper_Rifle.png?version=d2b96a39881f3b5...11679dfae5]Sniper Rifle (idealna do strącania kultysty podczas rytualnego kręgu) [Obrazek: Megashark.png?version=cdf70b30fa101838898a43eaebefa139] Megashark
do kompletu Crystal/Ichor/Chlorophyte Bullets, lub Holy/Ichor Arrow, gdy korzystamy z Tsunami
-[Obrazek: Shroomite_armor.png?version=bc7a7bdd5c2c...1156d977f6] Shroomite Armor (najlepszy dla rangera na ten etap)


MAGE
-[Obrazek: Sorcerer_Emblem.png?version=892ffe7e892c...9af501b180] Sorcerer Emblem (+15% magic dmg)
-[Obrazek: Celestial_Cuffs.png?version=1bd37d28d847...ebc443041e] Celestial Cuffs (kiedy dostaniemy obrażenia odnawia nam manę, zwiększa zasięg zbierania gwiazdek na manę)
-[Obrazek: Celestial_Emblem.png?version=30369df4712...dd65f757b8]Celestial Emblem (+15% magic dmg, zwiększony zasięg nie kumuluje się z Celestial Cuffs)
-[Obrazek: Leaf_Blower.png?version=23b580bc4c8119a9...a3851d8ad9] Leaf Blower (niedoceniana silna broń), [Obrazek: Laser_Machinegun.png?version=50e02800439...091db184d4] Laser Machinegun (duży dps strasznie manożerna),[Obrazek: Golden_Shower.png?version=80a680114a0018...2c5e5f4eec]Golden Shower(redukcja pancerza zawsze przydatna), [Obrazek: Razorblade_Typhoon.png?version=b85babd23...fce031b2a9] Razorblade Typhoon (prawdopodobnie jedna z najlepszych broni dla maga)
-[Obrazek: Spectre_armor_mask.png?version=181fc41b1...8379efde05] Spectre Armor (maska przeciw Moon Lordowi (z powodu pewnego
debuffa o nim niżej, kaptur podczas reszty eventu)


SUMMONER
-[Obrazek: Xeno_Staff.png?version=ca52fb97fe14f43815606c5f90b7331e]Xeno Staff[Obrazek: Tempest_Staff.png?version=aba076b2f55a24...81ee9915f0] Tempest Staff (UFO z Xeno Staff zadaje mniej obrażeń niż Tornado z Tempest Staff,
 lecz strzela 2x szybciej i rzadko pudłuje)
-[Obrazek: Staff_of_the_Frost_Hydra.png?version=ff9...60907dfcce] Staff of the Frost Hydra (stacjonarny minion, spory dmg)
-[Obrazek: Tiki_armor.png?version=ff3c7cada02a99e7f6cf348b2fd5aa14]Tiki Armor lub [Obrazek: Spooky_armor.png?version=bdf2a088745cd46...48d2c4ddb6]Spooky Armor (Ze zbroją Tiki można przywołać więcej minionów jednak
ich dmg jest mniejszy niż ze zbroją Spooky)
-[Obrazek: Summoner_Emblem.png?version=5a1910e1e513...bbdfa5072a]Summoner Emblem (+15% minion dmg)
-[Obrazek: Pygmy_Necklace.png?version=4b0c16e3a11a0...776d8d92e7]Pygmy Necklage (+1 do liczby minionów)
-[Obrazek: Necromantic_Scroll.png?version=5a254483f...efad203b07]Necromantic Scroll (+1 do liczby minionów, +10% minion dmg)
-[Obrazek: Papyrus_Scarab.png?version=4fec79bd34d9c...9fe0467f01]Papyrus Scarab (+15% minion dmg, +1 do liczby minionów, zwiększony knockback minionów)
-[Obrazek: Hercules_Beetle.png?version=fefb415fa4e3...efa33061ed]Hercules Beetle (zwiększa dmg naszych minionów o 15%, zwiększa knockback minionów) 


AKT II
"Rytuał księżyca"
[Obrazek: 5xHBWhX2Ulsir_fYwyc6XzetLPmnOKwn9pG7GN88...8ca3746ef1]
LINK DO ZDJĘCIA: https://www.reddit.com/r/Terraria/comments/3cud7k/interrupting_the_cultists_painting/


[Obrazek: Lunatic_Cultist.png?version=aa2260ef31d0...5b02525874]LUNATIC CULTIST[Obrazek: Ancient_Cultist.png?version=4708860740f8...1aacd1ddce]
"Witajcie dzieci. Jestem Kel'thuzad i przynoszę dla was ostrzeżenie. Odejdźcie stąd czym prędzej. Ciekawość sprowadzi na was tylko śmierć."
Kel'Thuzad, Warcraft III

WSTĘP
Księżycowy Kultysta to post-Golemowy boss, którego śmierć rozpoczyna najtrudniejszą inwazję w naszej grze: Lunar Events. Jest to mag w stroju kultysty przypominający wyglądem "doktora od plagi". Pojawi się on kiedy zabijemy czterech kultystów stojących przed wejściem do lochów.
Dysponuje całym arsenałem magicznych zdolności, które nawiązują (po części) do pilarów z którymi będziemy musieli się później zmierzyć.

 ZACHOWANIE
Księżycowy Kultysta posiada kilka magicznych ataków. Po każdym z ataków teleportuje się w nowe miejsce i rzuca inne zaklęcie.
Ataki:
-seria trzech samonaprowadzających ognistych kul, które eksplodują po zetknięciu,
-lodowa kula, która wystrzeliwuje pociski w sześciu różnych kierunkach
-kulę sztormu, która strzela błyskawicami
-w trakcie walki (kultysta zostanie osłabiony przez nas) mogą pojawić się ataki za pomocą zniszczalnych kul które zadają duże obrażenia
-może on przywołać również "Ancient Dooms" które strzelają czterema fioletowymi pociskami (tylko poniżej 50% max hp)

Ataki kultysty pojawiają się w cyklu (od czterech do pięciu) po których rozpoczyna rytuał w trakcie którego pojawiają się iluzje. Dopóki nie przerwiemy tego rytuału trafiając w prawdziwego kultystę iluzje będą tworzyć formację razem z bossem i atakować za pomocą naprowadzających ataków (przypominających trochę ataki Goblińskiego Summonera z hm). Zaatakowanie iluzji w trakcie rytuału spowoduje przyzwanie Phantasm Dragon'a. Jeśli na świecie istnieje już jeden Phantasm Dragon'a kolejny atak w iluzję spowoduje przywołanie przypominającej głowę Moon Lorda "Starożytnej Wizji".

[Obrazek: Lunatic_Cultist.png?version=aa2260ef31d0...5b02525874]      [Obrazek: Ancient_Cultist.png?version=4708860740f8...1aacd1ddce]
Po lewej prawdziwy kultysta, po prawej iluzja. Najprościej odróżnić oryginał od klonu po tym, że:
-oryginał ma normalne oczy (klon ma puste)
-oryginał ma inny wzór na kapturze
Jest to istotne, ponieważ przerywanie rytuału w odpowiednim momencie ułatwi nam walkę z tym bossem.
-iluzje są jaśniejsze
-iluzje nie są wykrywane przez Hunter Potion

STATYSTYKI:
Maks. Życie: 32000/40000
Atak wręcz: 50/75
Atak kulą cienia: 36/72
Atak lodowy: 70/100
Atak fireballem: 60/80
Atak piorunem: 90/120
Atak "zniszczalną kulą": 120/160
Atak "starożytną zagładą": 30/45
Pancerz: 42
Odporność na odrzut: 100%


[Obrazek: Ancient_Vision.png?version=417612232eda3...0c21c2a1a3]
"Starożytna Wizja"
Atak: 90/180
Maks. życie
: 2000/ 4000
Pancerz: 30
Odporność na odrzut: 100%
[Obrazek: 300px-Phantasm_Dragon.png?version=cf13f6...32f8ab304a]
Phantasm Dragon
[Głowa] Dmg: 80/120, Pancerz: 10
[Reszta smoka] Dmg: 40/60 Pancerz: 20
Maks. życie: 4000/5000

Jeśli posiadamy skrzydła i potrafimy unikać ataków to arena nie jest nam praktycznie potrzena. W Spectre Armor z akcesoriami dla maga przekutymi na Warding kultysta nie był w stanie poważnie zranić mojej postaci.
W ogóle po minucie dopiero mi się przypomniało o potkach xD.




ŚMIERĆ KULTYSTY
"Naiwny głupcze..moja śmierć nic nie zmieni.. na dłuższą metę...bo plaga.. zaczęła już ogarniać.. te ziemie"
Kel'Thuzad, Warcraft III 
Kultysta po śmierci dropi kilka itemów, którymi są:
-[Obrazek: Greater_Healing_Potion.png?version=ab393...2aad4cd40d] Greater Healing Potion (leczy 150hp), 5-15, 100%
-[Obrazek: Ancient_Manipulator.png?version=1522f1d1...44ba644f8c] Ancient Manipulator (pozwala tworzyć itemy z fragmentów i luminitu), 1, 100%
-[Obrazek: Ancient_Cultist_Mask.png?version=b0a4ee6...df3995ffca] Ancient Cultist Mask (maska kultysty), 1, 14,29%
-[Obrazek: Ancient_Cultist_Trophy.png?version=022ff...8e5ffd9797] Ancient Cultist Trophy (trofeum kultysty), 1, 10%

W trybie experckim nie dropi Treasure Bag z kultysty.
Jednak śmierć kultysty ma znacznie poważniejsze konsekwencje, niż wydropienie kilka itemów. Wraz z upadkiem kultu rozpoczyna się wojna. Zaczyna się Lunar Events.


AKT III
"Wojna światów"
[Obrazek: BfV97uA.png]
"Niebawem zobaczysz, co to znaczy prawdziwa wojna"
Diuke Volpe (znany jako Wilk), Stronghold
WSTĘP
Śmierć Kultysty powoduje pojawienie się na świecie czterech klasowych pilarów. Pilary zostaną rozrzucone po powierzchni świata (po dwa pilary po każdej stronie). Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że po śmierci kultysty możemy znaleźć się w oddziaływaniu jednego z pilarów.
Każdy pillar otoczony jest niezniszczalną barierą, która słabnie wraz ze śmiercią każdego moba znajdującego się wokół pillaru. Do całkowitego zniszczenia bariery musimy zabić 100 / 150 mobów w okolicach pillaru. Każdy pillar ma 20 pancerza, 20000 maks. życia i 100% odporność na odrzut.
[Obrazek: 300px-Celestial_Tower.png?version=267835...7d509007a2]
Od lewej Vortex Pillar (ranger), Stardust Pillar (summoner), Nebula Pillar (mage) i Solar Pillar (warior).

Wg mnie walkę z pillarami najłatwiej prowadzić w takiej kolejności (i taką będzie zakładał poradnik): Stardust>Vortex>Sollar>Nebula.

[Obrazek: Stardust_Fragment.png?version=57a4906bd0...0cd8e148ba]  STARDUST PILLAR [Obrazek: Stardust_Fragment.png?version=57a4906bd0...0cd8e148ba] 
Podczas walki obronnej z Stardustowym Pillarem spotkamy kilku przeciwników.
W tym nie licząc kulki tylko dwóch mogących nam porządnie zagrozić, gdy będziemy latać nad nimi (Flow Invader i Stargazer [zasięgowy atak]).
-[Obrazek: 30px-Star_Cell.png?version=f9a7d99d74abf...c815709bc8] Star Cell (aka "kulka") ma dość sporo (50) pancerza, nie jest niewrażliwa na knockback i po śmierci dzieli się na 4 mniejsze kulki, które nie mają w ogóle pancerza. Jeśli nie zabijemy mniejszych kulek one "urosną" i będą zachowywać się jak duża kulka. Prawdopodobnie najprzyjaźniejszy mobek podczas inwazji (jak ktoś wątpi polecam zapytać się @Easiv'a xD)
Walczą tylko przez kontakt.
-[Obrazek: Flow_Invader.png?version=b4b3e4ede21a6c9...53baefcfa0] Flow Invader (chyba najgorsza istota jaka może nas spotkać w tym pilarze, przywołuje miniony którymi w nas strzela zadając chory (240 na expercie) dmg. Eliminowana od razu jak ją zobaczymy.)
-[Obrazek: Twinkle_Popper.png?version=98d6446350552...a85d000038]Twinkle Popper (przywołuje małe Twinkle które wybuchają przy kontakcie z graczem dość spory dmg)
-[Obrazek: Milkyway_Weaver.png?version=033dc00d6d8a...0c47839e83] Milkyway Weaver (robak, potrafi być wkurzający)
-[Obrazek: Stargazer.png?version=85993bd773aeac35fada53499f6ff08c]Stargazer (strzela laserem zadającym duży dmg, eliminujemy szybko)

Ogólnie taktyka na ten pillar jest prosta:
Bierzemy UFO Mounta zabijamy duże kulki, czekamy aż małe urosną a jak zobaczymy jakiegoś Flow Invadera albo Stargazera to zabijamy od razu. Kulki są dużo mniej groźnie i to na nich będziemy głównie zbierać kille, które zniszczą barierę.

Po zniszczeniu pillaru otrzymamy: 12-60 (18-90)[Obrazek: Stardust_Fragment.png?version=57a4906bd0...0cd8e148ba] Stardust Fragment.
Pojawi się również informacja, że pierwszy pillar został zniszczony: "Your mind goes numb..."
Na tym etapie możemy podejść do naszego Ancient Manipulatora i stworzyć:
-[Obrazek: Stardust_Cell_Staff.png?version=f8a7c95b...189529e7f2] Stardust Cell Staff[Obrazek: Stardust_Dragon_Staff.png?version=236094...2f27fa63b2] Stardust Dragon Staff - czyli dwie najpotężniejsze bronie dla summonera, które wesprą nas w walce o obrone naszego świata.

Uzbrojeni w broń z Stardustowego Pillaru podążamy w stronę następnego, którym jest Vortex Pillar...

[Obrazek: Vortex_Fragment.png?version=98c767d4deeb...d4791f30db] VORTEX PILLAR [Obrazek: Vortex_Fragment.png?version=98c767d4deeb...d4791f30db]
Podczas walki obronnej z Vortex Pillarem spotkamy kilku przeciwników. Najgroźniejszymi są Alien Queeny i Alien Hornety (które przemieniają się w Alien Queeny).

[Obrazek: 30px-Storm_Diver.png?version=53e1b6bb9e8...cc2c8d5230] Storm Driver (groźny przeciwnik zadający duży dmg, ale łatwiejszy niż większość innych potworów)
- [Obrazek: Alien_Queen.png?version=fff50dd1ced41b04...57c2b4b11c]Alien Queen (tworzą larvy, rzucają debuff Disorted (który zakłóca naszą grawitację)
- [Obrazek: Alien_Larva.png?version=f97f012ecd9271ac...8cd442f445]Alien Larva (jeśli nie zniszczymy ich przekształcą się w Alien Hornety)
-[Obrazek: Alien_Hornet.png?version=5b1912db20c85d2...b9dd896f1c]Alien Hornet (jeśli ich nie zniszczymy przekształcą się w Alien Queen (również nakładają debuff Disorted))
-[Obrazek: Vortexian.png?version=be5f7af4f17ffa4fc708e360332d8d09]Vortexian (jak umrą otwierają portal, który strzela piorunami)
Po zniszczeniu pillaru otrzymamy: 12-60 (18-90)[Obrazek: Vortex_Fragment.png?version=98c767d4deeb...d4791f30db]Vortex Fragment.
Pojawi się również informacja, że drugi pillar został zniszczony: "You are overwhelmed with pain..."
Możemy podejść do naszego Ancient Manipulatora i stworzyć:
[Obrazek: Phantasm.png?version=e29faca194fe52c9943c0a6afac0b5f6]Phantasm (im dłużej trzymamy LPM podczas ataku tym szybciej strzelamy) i [Obrazek: Vortex_Beater.png?version=737e8e43670938...3f1decbbef]Vortex Beater (dla dobra waszych uszu, wyciszcie głos jeśli postanowicie stworzyć tą broń)
Wyposażeni w te dwie bronie udamy się teraz na walkę z Solar Pillarem (tak naprawdę Nebula Pillar jest prawdopodobnie łatwiejszy [a już na pewno z broniami z Solar Pillara]), ale dzięki temu, że Nebulę zniszczymy na końcu mamy wystarczająco dużo czasu by stworzyć bronie i udać się na arenę, przed przybyciem Moon Lorda.

[Obrazek: Solar_Fragment.png?version=3d060cb9e174a...81d8236966] SOLAR PILLAR [Obrazek: Solar_Fragment.png?version=3d060cb9e174a...81d8236966]
Podczas walki obronnej z Sollar Pillarem spotkamy kilku przeciwników. Mechanizm walki z tym pillarem jest jednak zupełnie inny. Poleciłbym zbudować platformę w miejscu gdzie zaczyna grać muzyka, z jednego prostego powodu:
[Obrazek: 300px-Crawltipede.png?version=303893811f...a68e6f4db8]
To cholerstwo spowoduje, że bardzo szybko odechce wam się latać nad ziemią. Uniknąć się tego nie da. Jest praktycznie niezniszczalne (chyba że trafimy w ogon). Zadaje chory dmg. Ale ma jedną zaletę: każdy cios w ogon zadaje 10x więcej obrażeń niż normalnie. Vampire Knives lub Spectre Set z kapturem (muszę mówić więcej xD).
Najgroźniejszym potworem jest ten robal (Crawltipede), ale wszystkie inne również są niebezpieczne gdyż zadają straszne ilości obrażeń:
-[Obrazek: 30px-Corite.png?version=8bbbea7980f10159...5fada5fa17]Corite (szarżujący wściekły meteoryt, a ty nie możesz latać bo inaczej pewny robal cię ukatrupi)
-[Obrazek: 30px-Sroller.png?version=b83a6e752c29fc9...17281cc63a]Sroller (potrafi zmienić się w szarżującą wściekłą kulkę)
-[Obrazek: 80px-Drakanian.png?version=aa8c429d93f5a...73dc7664d6]Drakanian (szarżujący włócznik)
-[Obrazek: 50px-Drakomire.png?version=b051b2f7a0149...97c852c7ab]Drakomire (wściekła bestia, która strzela płonącymi kulami, gdy oddalimy się od niej zbytnio)
-[Obrazek: 70px-Drakomire_Rider.png?version=44084bb...1f23f119dd]Drakomire Rider (połączenie Drakaniana i Drakomira)
-[Obrazek: 40px-Selenian.png?version=ac21f6f5f06376...b926c8b2be]Selenian (chyba najgorsza istota po robalu jaka może cię tu spotkać, wydaje się niegroźna, ale spróbuj zaatakować ją np Megasharkiem albo Sniperką, kiedy na ciebie szarżuje odbija większość pocisków które lecą w twoją stronę
[Chlorophytowe Bulletsy nawet będą cię namierzać xD])

Po zniszczeniu pillaru otrzymamy: 12-60 (18-90)[Obrazek: Solar_Fragment.png?version=3d060cb9e174a...81d8236966]Solar Fragment.
Pojawi się również informacja, że trzeci pillar został zniszczony: "Otherworldly voices linger around you..."
Możemy podejść do naszego Ancient Manipulatora i stworzyć:

[Obrazek: Daybreak.png?version=2623a27ef410b093bb8ecb0d2900763c]Daybreak'a (płonącą włócznie, którą możemy rzucać w wrogów i razić mocą Solar Pillaru) oraz [Obrazek: Solar_Eruption.png?version=ac89b9fed889b...4e2e30d499]Solar Eruption (flair zadający niezły dmg)

Z pozostałych fragmentów możemy zrobić parę [Obrazek: Nebula_Fragment.png?version=af3250791b2a...5f10aac8d7]Nebula Fragment, by następnie naszykować [Obrazek: Super_Healing_Potion.png?version=837f0c0...d0a105c229]Super Healing Potions.
Potem możemy przystąpić do bicia ostatniego Pillaru.
 

[Obrazek: Nebula_Fragment.png?version=af3250791b2a...5f10aac8d7] NEBULA PILLAR [Obrazek: Nebula_Fragment.png?version=af3250791b2a...5f10aac8d7]
Podczas walki obronnej z Nebula Pillarem spotkamy kilku przeciwników. Każdy z nich jest groźny i żadnego nie możemy lekceważyć (jak w sumie z każdym pilarem).
- [Obrazek: 30px-Brain_Suckler.png?version=65abdd80f...d1ad4b5c34]Brain Suckler (irytujący potworek, który przyczepi ci się do głowy i zaciemni obraz xP)
-[Obrazek: 30px-Evolution_Beast.png?version=f56d2e3...b09890e011]Evolution Beast (szybka bestia, zadaje dużo obrażeń)
-[Obrazek: 30px-Nebula_Floater.png?version=dcfc9744...6bb629098e] Nebula Floater (latające cholerstwo, które się teleportuje i strzela - kandydat do nagrody upierdliwca roku xD)
-[Obrazek: 30px-Predictor.png?version=407b9774272cc...c5d1ed1618]Predictor (mag-assasyn, strzelający kilkoma pociskami zadającymi duży dmg, z reguły stara się pozostawać
poza świadomością istnienia gracza [w tle])

Po zniszczeniu pillaru otrzymamy: 12-60 (18-90)[Obrazek: Nebula_Fragment.png?version=af3250791b2a...5f10aac8d7]Nebula Fragment.
Pojawi się również informacja, że ostatni pillar został zniszczony: "Impending doom approaches..."


Możemy podejść do naszego Ancient Manipulatora i stworzyć:
[Obrazek: Nebula_Arcanum.png?version=369f16b81d408...3856c54c90]Nebula Arcanum (interesująca broń wystrzeliwujący kulkę zadającą dmg, a następnie wybuchającą, ale droga w wykorzystaniu) oraz [Obrazek: Nebula_Blaze.png?version=5e0c8dca89b21c1...33e71e88a1]Nebula Blaze (szybko strzelająca broń szybko wyczerpująca nasze zapasy many).

Jednak zamiast tworzyć te 2 bronie, lepiej jest się szybko wycofać na naszą arenę. Ekran zaczyna drżeć co jakiś czas, zaś po około 1 minucie rozpocznie się piekło.


AKT IV
"Ostatnia bitwa"
[Obrazek: aqDwv3M.png]
https://www.reddit.com/r/Terraria/comments/42n94u/moonlord_fanart/

[Obrazek: 25px-Moon_Lord_Trophy.png?version=cf69c5...b2d00c89c3]MOON LORD[Obrazek: 25px-Moon_Lord_Trophy.png?version=cf69c5...b2d00c89c3]
"Drżyjcie śmiertelnicy. Drżyjcie i rozpaczajcie. Do waszego świata wstąpiła zagłada."

Archimonde, Warcraft III

WSTĘP
Moon Lord to ostatni najtrudniejszy boss jaki występuje w Terrarii. Pojawia sie on bo zniszczeniu wszystkich czterech pilarów, lub po przyzwaniu go za pomocą Celestial Sigil (tworzonego z 20 fragmentów każdego rodzaju).
Pojawia się wiadomość: "Impending doom approaches...", zaś sam boss pokazuje się po około 1 minucie.

STATYSTYKI

[Obrazek: 290px-Moon_Lord.png?version=820e0dbce8fc...f82c44bde5]
MOON LORD
Maks. życie: 145000/217500
Odporność na odrzut: 100%

[Obrazek: Moon_lord_head.gif?version=260a50a7ee196...56722a6821]
GŁOWA
Maks. życie: 45000/67500
Pancerz: 50

Promień śmierci: 150/300
Pocisk: 60/120

[Obrazek: Moon_lord_hand.gif?version=315067e85e8a2...a2fecc30da]
RĘKA
Maks. życie: 25000/37500
Pancerz: 40
Oko Śmierci(laser): 100/200
Atak oka (naprowadzające pociski): 60/120
 Pocisk: 60/120
Dotknięcie ręki bez oka: 80
[Obrazek: Moon_lord_core.gif?version=f68e2a3f43c21...ebea382738]
CORE
Życie: 50000/75000
Pancerz: 70
[Obrazek: True_Eye_of_Cthulhu.png?version=d21b57b2...108544b937]
TRUE EYE OF CTHULTU
Atak kręgiem oczu: 110/ 220
Atak laserem śmierci: 100/200
Atak samonaprowadzającymi pociskami: 70/140
Atak pociskiem: 70/140
Atak kontaktowy: 60/108

METODY WALKI
Moon Lord ma kilka możliwych ataków, zaś sama walka może trwać długo (bądź co bądź ten boss ma najwięcej życia i mocny pancerz). Schemat ataku jest różny w zależności od tego jakiej części ciała dotyczy. Core Moon Lorda np w ogóle nie atakuje i w trakcie I fazy jest niezniszczalny.
Moon Lord czasem przywołuje z twarzy mackę, która próbuje dopaść gracza. Jeśli uda jej się to od czasu do czasu pojawią się takie kulki, których jeśli nie zniszczymy uleczą bossa za 1000hp. Ugryzienie macki daje nam również debuffa Moon Bite, który powoduje że przedmioty które kiedyś miały umiejętność lifestela (Vampire Knives, Spectre Set z kapturem) tracą tą umiejętność

I. FAZA
Podczas pierwszej fazy oczy i głowa naprzemiennie się otwierają i zamykają. Gdy są zamknięte są niezniszczalne. Gdy otwierają się ręcę to tworzą one oczy, które później szarżują na gracza. Oczy również mogą strzelać pociskami. Po zniszczeniu ręki pojawia się True Eye of Cthultu, które jest niezniszczalne strzela pociskami lub wiązką laserową.
Głowa strzela pociskami, lub częściej laserem śmierci, który ma duży zasięg i zadaje wielki dmg. Po zniszczeniu również wypuszcza mocniejsze True Eye of Cthultu.

II. FAZA

Core przestaje być niezniszczalny i jest naszym celem nr 1. True Eyes of Cthultu będą starały się nam przeszkadzać stosując podobne ataki jak  w fazie pierwszej. Po zniszczeniu Core Moon Lord zostaje pokonany.
Arena, mały świat tuż przed granicą pojawiania się harpii i wywern powstał taki podwójny rząd torów. Tory ukośne pomaga w przedostaniu się z góry na dół. Przeskakiwanie na dół torów pozwala uniknąć niektórych ataków Moon Lorda.
Takich ukośnych torów na całej mapie jest kilka, ale arenę można zrobić mniejszą. Główną wadą mojej areny jest długi czas bicia bossa (niska celność pocisków) i długi czas tworzenia. Główną żaletą boss prawie w ogóle nie może nas trafić (ale Rod of Discord lepiej mieć xD)
[Obrazek: FrMXDm6.jpg]
FILM (tempo x2)




METODA II
[Obrazek: CoUmWtT.png]
Nie widać kabli niestety na tym zdjęciu Tongue





Podziekowania dla gracza @Drageler, który przypomniał o możliwości wykorzystania pielęgniarki
Metoda druga zakłada zbudowanie dwóch pomieszczeń i wykorzystanie faktu, że część ataków Moon Lorda nie przechodzi
przez ściany
(m.in. najgroźniejszy laser śmierci). Taktyką jest wykorzystanie Beetle Armora z Solar Eruption (dodatkowo można dorzucić Razorblade Typhoon oraz próba ubicia wszystkich trzech oczu w tym samym momencie. Gdy mamy mało hp wykorzystujemy teleport i tepiemy się do pielęgniarki, leczymy się i wracamy na pole bitwy. W tym przypadku tym bardziej Solar Pillar nie może zostać ubity jako ostatni.

ZALETY
-
Moon lord padnie zdecydowanie szybciej.
-Mniej budowania

WADY
-Jak się zagapimy to zginiemy głupio xP


DROP
-[Obrazek: Portal_Gun.png?version=1285ba9b986859c1fda0dd3f6b203073] Portal Gun, 100% gdy nie mamy żadnego w eq
-[Obrazek: Luminite.png?version=1ac45d3519d161f43d53173c88741ce0] Luminite 70-90/ 90-110, 100%
-[Obrazek: Greater_Healing_Potion.png?version=ab393...2aad4cd40d] Greater Healing Potion 5-15, 100%
-[Obrazek: Moon_Lord_Mask.png?version=ca4cca1446a8f...e2ea6e3680]Moon Lord Mask 1, 14,29%
-[Obrazek: Moon_Lord_Trophy.png?version=e182fbb660d...b66f348c60] Moon Lord Trophy 1, 10%
-[Obrazek: Treasure_Bag_%28Moon_Lord%29.png?version...58030726b8] Treasure Bag 100% zawierający [Obrazek: Gravity_Globe.png?version=b42bee09135e6a...dbf7d573b3] Snow Globe (pernamentna grawitka) i 
[Obrazek: Suspicious_Looking_Tentacle.png?version=...ecf303a074] Suspicious Looking Tentacle (święcący pet podświetlający moby i skarby)

Boss dropi również jedną z poniższych broni. Każda broń ma 11,11% szans na wydropienie
 
-[Obrazek: Meowmere.png?version=e6a6a44d7ad99c41282a7acb6af78ce1]Meowmere (miecz strzelający kotem watafak?)
-[Obrazek: Terrarian.png?version=7f177f135f6314bd20212f75e2d36dd9] Terrarian (najlepsze jojo)
-[Obrazek: Star_Wrath.png?version=f27d6a478f912d12ec851851a3d402b5] Star Wrath (ulepszenie Starfury)
-[Obrazek: S.D.M.G..png?version=fcaf4a598ab81f038d7b21cb36f9041c] S.D.M.G. (ulepszenie Megasharka)
[Obrazek: Celebration.png?version=a7e453b1d958861e...6cfdb8ed67] Celebration (broń, która strzela dwoma rakietami zużywając jedną)
-[Obrazek: Last_Prism.png?version=170def1b6a421813646d0d5dcb401c40] Last Prism (laser Moon Lorda)
-[Obrazek: Lunar_Flare.png?version=2c69e51e5e03ef54...ede94bfc95] Lunar Flare (ulepszenie Blizzard Staff)
-[Obrazek: Rainbow_Crystal_Staff.png?version=ab68b2...1a30ca9f0a] Rainbow Crystal Staff (stacjonarny minion)
-[Obrazek: Lunar_Portal_Staff.png?version=5acfc6bba...7573826a5f] Lunar Portal Staff (stacjonarny minion)

AKT V
"Czas chwały"

ACHIEVEMENTY

Za zabicie kultysty dostajemy achievementa:
[Obrazek: Achievement_Obsessive_Devotion.png?versi...5b7bd94137]
Obsessive Demotion

Za zniszczenie wszystkich czterech pilarów:
[Obrazek: Achievement_Star_Destroyer.png?version=f...3527c6437a]
Star Destroyer

Za pokonanie Moon Lorda
[Obrazek: Achievement_Champion_of_Terraria.png?ver...80473b545a]
Champions of Terraria

Jeśli z Moon Lorda wydropi Terrarian:
[Obrazek: Achievement_Sick_Throw.png?version=62ed3...30992f57df]
Sick Throw

 
CIEKAWOSTKI
KULTYSTA
-Ataki kultysty sprawiają wrażenie jakby pochodziły od wszystkich pilarów
-Krążą plotki że wygląd kultysty został zainspirowany jednym ze strojów developerskich (Crowno's Clothes), jednak wg Crowno to kultysta był pierwszy.
-Strój kultysty przypomina wyglądem strój lekarzy plagi z XVIII wieku
-Jest to najmniejszy boss i jako jedyny nie ma on wiadomości powitalnej
-W plikach gry istnieje również White Cultist Archer, którego nie można przywołać w standardowy sposób
-Treasure Bag kultysty istnieje w grze, jednak nie można go wydropić. W sumie i tak nie zawiera nic czego nie dropiłby boss.
LUNAR EVENTS
-Lunar Events to jedyny event gdzie potwory nie dropią pieniędzy
-Jeśli wyjdziemy ze świata kiedy Pilar straci swoją tarczę, po ponownym wejściu zostanie ona zregenerowana
-Każdy pilar ma istotę, która kształtem przypomina człowieka
-Vortexowy Pillar jako jedyny posiada w tle planetę z pierścieniem
-Pilary to jedyni bossowie, którzy nie dropią trofeum na wersji PC gry. Innymi no-PC bossami są Lepus i Turkor.
-Jest możliwe stuczne ustalenie miejsc, gdzie pilary się pojawią, jednak wzór na to jest zbyt długi by go tu przedstawiać. Chętnych odsyłam na angielską gamepedię.
MOON LORD
-Początkowym ostatecznym bossem miał być sam księżyc (w końcu można byłoby się na nim zemścić za te wszystkie złe rzeczy które sprowadza), jednak wycofano się z tego pomysłu
-Były podejrzenia, że Moon Lord to tak naprawdę Cthultu jednak Cenx temu zaprzeczyła. Cthultu może być jednak bratem Moon Lorda

-Jeśli gracz umrze w trakcie animacji śmierci Moon Lorda, boss zniknie i nie dostaniemy dropu
-Moon Lord nie ucieknie z pola bitwy dopóki nie zginie, my nie zginiemy lub nie wyjdziemy ze świata. Próba ucieczki lusterkiem spowoduje tepnięcie się bossa do nas.
-True Eye of Cthultu jest jedynym mobem nie pochodzącym z Dungeonu który jest prawdziwie niezniszczalnym

Dziękuje wszystkim którzy przebili się przez ten długi poradnik.
Łapcie achievka.
[Obrazek: n_ff3XeJhi.png]
Źródła obrazków:
-terraria.gamepedia.com
-reddit (pod obrazkami jest link do tematu obrazka)
-trochę własnej wiedzy
[Obrazek: LQfYJWe.jpg]
Odpowiedz
#2
Dwa słowa: Matko boska. Że też Ci się chciało. Poradnik mimo długości nie jest ścianą tekstu, a to moje kryterium #1 przy ocenianiu. Póki co 8/10, bo błędy z pogrubieniem i tym podobne lekko psują. Bez tego byłoby, i wierzę że będzie, 10/10 Smile
"Me, I wasn't taught to share, but care
In another life, I surely was there
Me, I wasn't taught to share, but care
I care, I care"
Odpowiedz
#3
O Jezuniu o.o
Jak zwykle świetnie, jak pan wyżej błędy pogrubienia rażą.
Mimo wszystko wow :v
Ja bym wymiękł przy takiej długości pisma xD
9/10
Przy Meowmere pojawiła się emotka Tongue
[Obrazek: Aiden.png]
Odpowiedz
#4
@up
Poprawione. Mam nadzieję, że wszystkie błędy wyłapane.
[Obrazek: LQfYJWe.jpg]
Odpowiedz
#5
Ogromny poradnik, ale jest dobrze wykonany - 8/10
Jest też zabawny trik z Moon Lordem - gdy jesteśmy w chatce, gdzie są NPC (najlepiej u Nurse) to nie będzie mógł nas trafić niektórymi swoimi atakami, a my możemy go walić broniami, które przechodzą przez ściany (w międzyczasie można się uleczyć u Nurse).
Celestial Shell jest lepsze od Celestial Stone, ponieważ oprócz dawania nam boosta do statystyk, daje nam możliwość przemiany w Melfork'a w wodzie oraz w Wilkołaka w nocy. To akcesorium można już zrobić po pokonaniu Golema i zebraniu składników do niego, które dropią podczas Solar Eclipse (Neptun's Shell) i w nocy podczas pełni (Moon Charm).
Czasami w życiu powinno się być ostrożnym z powodu różnych przypadków jakie po tym świecie krążą
[Obrazek: tank6.png]
Odpowiedz
#6
9/10, zapomniałeś że z Moon Lorda dropi jeszcze broń "Celebration".
[Obrazek: tem3gId.gif?1][Obrazek: AhBcYrs.jpg?1]
Odpowiedz
#7
11/10
Zaniemówiłem!
Smile
Odpowiedz
#8
10/10 zmieniłbym zaś limit obrazków Tongue
Odpowiedz
#9
10/10! Stary mi przepadł poradnik który ma długość 1/4 tego i mi się nie chciało pisać a tobie się chciało. Ogólnie świetny poradnik. Graty
Odpowiedz
#10
Mocne 10/10
Nic dodać, nic ująć
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości