Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mechanizm - wróg czy przyjaciel, a może jedno i drugie?
#1
[Obrazek: jwdHQOw.gif][Obrazek: IHuEwsX.gif][Obrazek: OQWuZGm.gif][Obrazek: y6KUQr3.gif]
https://forums.terraria.org/index.php?so...corps.203/

"Przyjaciel to wróg, który się jeszcze nie ujawnił"

Skipper, Pingwiny z Magadaskaru


MECHANIZMY od A do Z
Mechanizmy to itemy/bloki, które aktywują inne bloki lub są przez nie aktywowane.
Każdy mechanizm musi być podłączony kablami, które można kupić u [Obrazek: Mechanic.png?version=243f2fc8a20ed1b6b404ba1fb1520657]Mechaniczki za 5 silverowych monet, lub rozmontowane
za pomocą Wire Cutter'a, który również trzeba od tej NPCtki kupić. Mechaniczkę znajdujemy związaną w Dungeonie, co oznacza, że dopóki
nie zabijemy Skeletrona nasze możliwości ograniczają się tylko do przerabiania pułapek, które znajdziemy pod ziemią.

Najprostszy mechanizm:
[Obrazek: 54a541159d1aa99e16690359beae1662.png]
Najprostszy mechanizm składa się z 3 elementów: źródła (płytki naciskowej), przewodu (kabla) i odbiornika (w tym przypadku statuetki).
By uruchomić mechanizm w tym wypadku wystarczy po prostu stanąć na płytce. Podobne mechanizmy
możemy stworzyć przed pokonaniem Skeletrona. Niestety tylko w miejscu, gdzie znajdują się aktualnie kable.

Naturalne mechanizmy
Mechanizmy stworzone przez generator świata są w zdecydowanej większości pułapkami.
Jedynie w Dungeonie można znaleźć mechanizmy podpięte do lamp.
Naturalne pułapki są podczepione do płytki mechanicznej albo detonatora.
Lampy są podłączone do przełączników.
Wszystkie pułapki możemy odnaleźć za pomocą potki Dangersense, trzymaniu w ręku mechanizmu lub posiadaniu Mechanical Lensów bądź Grand Designu.
Pułapki wydają się być bardzo dobrą metodą do farmienia potworów (w końcu zadają nam tyle dmg).
Niestety pułapki zadają po prostu graczom podwójny dmg.
[Obrazek: 308abc7d59c5c49108ea984bc141dda8.png]
Dart Trap
Dmg: od 20 (vs mob na Normalu) do 80 (vs gracz na Expercie)
Dodatkowo daje debuffa Poison zabierającego 20 na normalu i 40 na expercie hp (odpowiednio 10/20s czas trwania)

[Obrazek: d44b9757c092aac8beafd29f10dcedc6.png]
Pułapka z kamienną kulą (Boulder)- szczególnie niebezpieczna w początkowej fazie gry.
Dmg: 60-150 (normal), 120-300 (expert)- dmg nie zależny od szybkości kuli śmierci, zależny od fartu
Ciekawostka: przed wersją 1.3 kula omijała cały pancerz gracza
Ktoś chyba Indianę Jones'a oglądał Tongue

[Obrazek: b2b7434e86bf96b9a72b379add344fb5.png]
Geyser Trap
Całkiem nowa pułapka (dodana w 1.3.1) zadająca 80 dmg

[Obrazek: 69dcd0ff57a37caddc98d164b21fddb6.png]
Najgroźniejsza pułapka - Explosive Trap
Zadaje 500 dmg. Całkiem rzadka (chyba, że gracie na hardcorze Big Grin ) 

Lihzardowe pułapki
Pułapki w Lihzard Dungeonie zostały przystosowane by uderzały w gracza, który pokonał Planterę.
Kombinujecie z nimi na własną odpowiedzialność. Pamiętajcie, że zadają one 2x większy dmg graczom niż mobom.


[Obrazek: 9af100747ce1a5c16901ae2ba26675fa.png]
Spike Ball Traps
Chyba najbardziej upierdliwa pułapka. Zrzuca kulki które żyją przez pewien czas
Podobnie jak Dart Trapy zadają podwójny dmg przeciw graczom i dodatkowo podwójny na expercie.
Najczęściej znajdywane pułapki
Dmg: 40(mob/normal) - 160 (gracz/expert)


[Obrazek: 108d618c8a4f7640b6f470b8d0a53984.png]
Spear Traps + Super Dart Trap
Podstawowy dmg Spear Trapów to 60. Super Dart Trapy zadają bazowo 40 dmg.
Ponoć im dalej stoimy od Super Dart Trapa tym mocniej oberwiemy (ktoś chce sprawdzić?)
Pojawiają się w podobnych ilościach.


[Obrazek: 64fd4d9da8ed8fa14a1fa7a134e4121d.png]
Flame Trap
Najrzadsza pułapka w Lihzard Dungeonie zadająca w standardowych warunkach 40 dmg.

Istnieje jeszcze pułapka podłączona bezpośrednio do statuy przywołującej potwora.
Prawdopodobnie najczęściej jest to statua nietoperza. 

Za zginięcie od pułapki po raz pierwszy otrzymamy achievementa:

[Obrazek: Achievement_Watch_Your_Step.png?version=...68fa8ec625]
"Watch Your Steps"



SKŁADNIKI MECHANIZMÓW

Źródło
-[Obrazek: Switch.png?version=66fe0d8aa9648894584cfb1cd58a821a] Switch (ma 2 tryby on/off, aktywowany po naciśnięciu PPM, w przypadku pułapek zawsze odpala po przełączeniu,
można kłaść tam, gdzie można postawić pochodnię)
Można kupić u Mechanika za 20 srebnych monet, lub znaleźć w Dungeonie
-[Obrazek: Lever.png?version=18aed59979132293592576016368ed98] Lever (identyczna w użyciu jak Switch, lecz łatwiej w nią trafić)
Do kupienia u Mechanika za 30 srebnych monet.

- [Obrazek: Red_Pressure_Plate.png?version=b0edc233c...2bdb26c60b] Pressure Plate (do kupienia za 20 srebnych monet, lub znaleziona w podziemiach, dungeonie i w lihzard dungeonie)
Nie można stawiać na ścianach. Wysyła sygnał po nadepnięciu na nią.
Dzieli się na kilka rodzajów (tylko gdy gracz nadepnie/gdy mob nadepnie/gdy cokolwiek nadepnie oraz specjalną płytkę reagującą na pociski)
-[Obrazek: 5_Second_Timer.png?version=5778b83c019fb...de7f00140d] Timer (tworzony z zegarka i kabla)
Można stawiać tylko na blokach. Aktywowany wysyła sygnał co określony czas 1, 3 lub 5 sekund.

-[Obrazek: Detonator.png?version=eb0cbad99d02478e3a224da146ae9ef7] Detonator (znajdowany pod ziemią, podłączony do Explosive)
Stawiany na ziemi. Aktywuje się poprzez PPM, bądź wpadnięcie na niego z wysokości.

[Obrazek: Diamond_Gem_Lock.png?version=345c2b77217...21eccf353b] Gem Lock (tworzony z 5 kamieni szlachetnych i 10 kamieni, stawiany na ścianie)
Aktywowany poprzez włożenie dużego i odpowiedniego kamienia szlachetnego (Large Gem = 15 kryształów)

-[Obrazek: Chest.png?version=bf217f038eab7c5dbb8496d399750f77] Trapped Chest (tworzony ze skrzyni i kabla na Heavy Workbench'u)
Wysyła sygnał po otworzeniu.


Odbiornik
-[Obrazek: Dart_Trap.png?version=a09f1463ccae8cb6b4aed2a69bd4fed7][Obrazek: Super_Dart_Trap.png?version=5bc09744bcde...d0af0391cc][Obrazek: Spear_Trap.png?version=1e2635e5a7389fa0adab066b9d4b0583][Obrazek: Spiky_Ball_Trap.png?version=298a62302d49...578f4e4978][Obrazek: Flame_Trap.png?version=a061e2b1d793a2f25ecf1cb1c8896e94][Obrazek: Geyser.png?version=e3d9d846cfc9996ee3e5cd99f7d92bfc][Obrazek: Explosives.png?version=8850886640a1d330904704893f4a14e8][Obrazek: Land_Mine.png?version=0b2dd7c3d74aee4a049dd9f0578c6f22] Traps (znajdywane pod ziemią, Explosive może być też craftowany, mina kupowanu u Demolitionista)
Po podłączeniu strzelają.

-[Obrazek: Torch.png?version=5f23128f7cf313f0b08744859ca1ce64] Light Sources[nie wszystkie] (craftowane bądź znajdywane) 
Przełączają się między święcącą i nie święcącą wersją.


-[Obrazek: Active_Stone_Block.png?version=466c1a501...69062b25fc] Toggleable blocks (znajdywane przy Boulder Trap, bądź tworzone z kamienia i kabla)
Przełącza się między "byciem" blokiem lub ścianą. 
-[Obrazek: Actuator.png?version=721719fec640675f41888eebd963f2f5] Actuators (kupowane u Mechanic)
Przełączają bloki między "byciem" blokiem, a ścianą.

-[Obrazek: Cannon.png?version=1a00e8029a4a091d086a260c3156cb35][Obrazek: Bunny_Cannon.png?version=a053c563fa8bbd4...5e4fb4ff3e] Cannons (kupowane u Pirata)
Wystrzeliwują widmową kulę/królika (nie zadają obrażeń).
Zadają obrażenia tylko jeśli odpalone ręcznie.

-[Obrazek: Music_Box.png?version=2d3a2c15d9ad0f2ab184a37083fd8f79] Music Boxes (kupowane u Wizarda, muszą nagrać jakąś muzykę)
Odtwarzają nagraną wcześniej muzykę.

-[Obrazek: Bird_Statue.png?version=9dcd9dcdbdded698...652f4df6be] Statues (znajdywane pod ziemią, tylko niektóre działają)
Po podłączeniu spawnują moby, serca, gwiazdki, bomby lub teleportują NPC.

-[Obrazek: Announcement_Box.png?version=6ce059cc780...17e230c4ff] Announcement Box (tworzony z znaku, irona/ołowiu i kabli)
Wyświetla zapisaną wiadomość na czacie.

i wiele innych mniej lub bardziej ciekawych...

ostatnim składnikiem jest oczywiście kabel Smile


[Obrazek: Logic_Gate_%28AND%29.png?version=81b616d...044fa389d9]Bramki logiczne, czyli bramka bramce nierówna[Obrazek: Logic_Gate_%28AND%29.png?version=81b616d...044fa389d9]
 Bramki logiczne jest to całkiem nowy wynalazek, rodem z 1.3.1. Można kupić je u Steampunker. Są to dość ciekawe bloki,
ponieważ dzięki nim można ustalać warunki kiedy chcemy by dany mechanizm zadziałał.
Lampy logiczne są elementem bramek. Bramka logiczna za pomocą ustalonej formuły sprawdza za pomocą lamp, czy ma
dostarczyć prąd, czy nie.
Ciekawą lampą jest lampa faulty. Postawiona działa jak kostka sześcienna. Jeśli wypadnie określona wartość to wyśle prąd.
Wybiera ona jedną z lamp znajdujących się pod nią. Czyli jeśli mamy na przykład 3 lampy włączone i 2 wyłączone
to mamy 3/5 szans, że lampa faulty wyśle sygnał.

Istnieje 6 bramek logicznych (3 zwykłe i 3 przeciwstawne) i 3 rodzaje lamp logicznych.

Czerwone i niebieskie pochodnie informują czy przełączniki dostarczają prąd.
Zielone czy bramka dostarcza. Białe informują jaka lampa jest podłączona.

BRAMKI AND/NAND
Z kablami (tak wiem, że zapomniałem doprowadzić kabel przy lewych czerwonych pochodniach)
[Obrazek: 1ea8a779093edc480c39b65f53f2032e.png]
Bez kabli
[Obrazek: 5dadb7f07423e55b430de5e74bd79dff.png]

Bramka AND to bramka działająca wg logiki "wszystko albo nic". Będzie ona wysyłać prąd tylko wtedy, gdy wszystkie warunki
(wszystkie lampy) będą zapalone.
Jeśli choć jedna lampa nie będzie się palić to cała bramka przestaje działać.

Jej przeciwieństwem jest bramka NAND, która ma odwrotne działanie. Gaśnie tylko wtedy, gdy wszystkie lampy święcą.

BRAMKI OR/NOR
[Obrazek: 83a2408f76db6cadfae46702a43d4b18.png]
Bramka OR to bramka "mniej bezwzględna" jeśli chodzi o przestrzeganie reguły "wszystko albo nic". Będzie ona wysyłać prąd,
jeśli choć jedna lampka będzie się palić.
Gdy żadna lampka się nie pali, bramka nie dostarcza prądu.

Bramka NOR działa przeciwstawnie do bramki OR. Działa tylko wtedy, gdy nie dostanie źródła zasilania.

BRAMKI XOR/ XNOR
[Obrazek: 542c646127e9d8e65bafce57f9faf6ee.png]
Bramki XOR i XNOR są najbardziej intrygującymi.
Bramka XOR zadziała wtedy, i tylko wtedy gdy dokładnie jedna lampa będzie zapalona. Nie 0, nie 2, nie 3, nie nieskończoność.
Bramka XNOR rzecz jasna działa na odwrót Big Grin. Pali się wtedy, gdy liczba zapalonych lamp nie będzie równa 1.

Przykłady zastosowania
Mechanizmy oraz bramki logiczne można zastosować w wielu miejscach, i w wielu celach.
Chcesz na przykład zablokować przejście dopóki, nie zostanie spełniony cel. Użyj Lihzard Bricków, Actuatorów i odpowiedniej bramki.
Najbardziej znaną mapą wykorzystującą bramki logiczne jest oczywiście wszystkim znana Tales of Terrarian.

Same mechanizmy można użyć również w bardziej "pożytecznych celach". 250 platyn z jednego Pumpkin Moona,
pokonywanie AFK Solar Eclipse a może nawet pilarów i Moon Lorda.
Wszystko jest możliwe, wszystko zależy tylko od wyobraźni (i możliwości gry rzecz jasna Big Grin).

Nie wiesz jak stworzyć jakiś mechanizm? Poszukaj na stronie T-MEC Smile. Jest duża szansa, że znajdziesz tam rozwiązanie swojego problemu.
https://forums.terraria.org/index.php?social-forums/t-mec-terrarian-mechanical-engineering-corps.203/
[Obrazek: ByDGA1o0.png]
KONIEC
[Obrazek: 418a5bd288.jpg]
Odpowiedz
#2
8/10
Gdzie acziwek tylko?
Polecam Ajden
[Obrazek: Aiden.png]
Odpowiedz
#3
@up

Wiedziałem, że o czymś zapomniałem Tongue

Poprawione xD
[Obrazek: 418a5bd288.jpg]
Odpowiedz
#4
Poradnik ciekawy i dopracowany w każdym calu.
Jak dla mnie cacy - 9/10
Czasami w życiu powinno się być ostrożnym z powodu różnych przypadków jakie po tym świecie krążą
[Obrazek: legend_of_zelda___breath_of_the_wild_twi...axin4y.jpg]
Odpowiedz
#5
Jak zawsze o czymś zapomniałeś. W mechanizmach można też używać fontann od Witch Doctora.

Ale ogólnie poradnik dobry, 9,5/10 ~ IGN
[Obrazek: tem3gId.gif?1][Obrazek: AhBcYrs.jpg?1]
Odpowiedz
#6
Szul kiper jak zwykle świetny poradnik 9/10
Odpowiedz
#7
Zapomniałeś napisać w naturalnych mechanizmach o pułapce z detonatorem (wiem, w składnikach mechanizmów pisze o tym)
Poza tym 10/10 (jak zwykle)
Sample text.
Odpowiedz
#8
10/10, nic dodać, nic ująć
(W technikum uczę się budowy komputerów. Wiedzieliście że z tych sześciu bramek (i bramki NOT która zamienia 1->0 a 0->1) jest zbudowany cały mechanizm komputera? Znaczy to że można zrobić komputer w terrarii Smile (chociaż pewnie zajmowałby więcej miejsca niż mapa Large xD))
"Każdy człowiek ma dwie natury, dwa wzorce zachowań, dwie dusze.
 Pierwszą, którą pokazuje innym i drugą, prawdziwą"
Odpowiedz
#9
@Flame
fontann nie było, gdyż zaliczyłem je do "i wiele innych mniej lub bardziej ciekawych..." jest tyle różnych rzeczy do których można podpiąć mechanizm, że zgłupieć można Big Grin

@Trolu88989
Dzięki, kiedy ostateczna wersja Fishrona? Big Grin

@NeoGam3r
Wiem, że nie napisałem o detonatorze. Planuję zaktualizować poradnik jak w końcu znajdę ten detonator. (Jakoś zawsze najrzadziej je spotykałem.)

@Awicz
O tym akurat wiedziałem. Widziałem już przykład komputera zrobionego w Terrarii 3D, a tam jak niektórzy wiedzą też są bramki logiczne (tylko trochę bardziej złożone).

Wszystkim dziękuję, za ciepłe słowa Smile

Tak z ciekawości kojarzy ktoś może challenge w Terrarii polegający na przejściu gry używając jak najmniejszej liczby kliknięć przycisków?
Jak sądzicie w ilu kliknięciach da się przejść grę Big Grin. Terrariowym mechanikom udało się dokonać rzeczy niemożliwej. Przyjmując, że na początku gry dostaniesz Platynową Zbroję i prawdopodobnie 200hp da się przejść całą mapę używając 2 kliknięć. Jednego by rozpocząć grę i drugiego by przywołać Golema (nie da się metodą afk przywoływać golemów Tongue). A tak to jest możliwe przejście spokojnie od oczka (jeżeli jest 200hp) do Moon Lorda Smile. Jakby komuś udało się znaleźć film z tą mapą (film trwał gdzieś 45 minut) to byłbym wdzięczny za danie info.
[Obrazek: 418a5bd288.jpg]
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości