Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulamin Forum
#1
Exclamation 
          
§1. Ogólne

1. Każdy użytkownik ma obowiązek zapoznać się z niniejszym regulaminem.
2. Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
3. Niniejszy regulamin obejmuje cały obszar forum, tj.: tytuły, posty, nazwy użytkowników, avatary, podpisy, informacje konta, screeny, prywatne wiadomości, profilowe komentarze jak i shoutbox.
4. Zamysłem wszystkich użytkowników winno być przyjemne i bezkonfliktowe spędzenie czasu w gronie naszej społeczności.
5. Zakazane jest podszywanie się pod innych użytkowników i członków kadry.
6. Każdy użytkownik może jednocześnie użytkować jedno konto. Tworzenie wszelakich multikont jest zabronione.
7. Zabronione jest bezsensowne raportowanie innych użytkowników.
8. Oprócz niniejszego regulaminu w poszczególnych działach lub wątkach może obowiązywać dodatkowy zestaw zasad.
9. W sytuacjach nie zawartych w regulaminie, ostateczna decyzja należy do założycieli TerraSite.
10. Regulamin może ulec zmianie, o czym kadra forum nie musi informować użytkowników, gdyż to w ich intencji leży pilnowanie, aby wypowiadać się w zgodzie z panującymi tutaj zasadami.
 
§2. Niedozwolone treści
 
1. Pornograficzne lub w jakikolwiek sposób nawiązujące do pornografii.
2. Brutalne, ukazujące przemoc, drastyczne.
3. Wulgarne, obrażające użytkowników forum.
4. Zawierające jakiekolwiek groźby wobec innych użytkowników.
5. Wzywające do nienawiści rasowej, wyznaniowej i etnicznej lub innych przejawów nietolerancji i dyskryminacji. (promowanie faszyzmu, nazizmu etc.)
6. Ukazujące hasła lub symboli związanych z ustrojami opartymi na dyktaturze, terrorze lub nienawiści.
7. Zawierające jawne reklamy przynoszące komuś zyski, zarówno w formie ogłoszeń, reflinków jak i ofert handlowych.
8. Propagujące alkohol, narkotyki lub inne środki odurzające.
9. Reklamujące inne serwisy o Terrari poza oficjalnym.
10. Namawiające lub zachęcające do rozpowszechniania bądź pobierania pirackich wersji gry Terraria, jak i wszelkich botów, hacków i innych tego typu programów, ułatwiających rozgrywkę.
11. Oskarżające kogokolwiek bez jakiegokolwiek dowodu.
12. Pochwalające lub zachęcające do popełnienia czynu sprzecznego z polskim prawem lub regulaminem forum.
13. Prowokujące, dążące do kłótni między użytkownikami forum; skutkujące wybuchaniem flamewarów, sianie nienawiści i degrengoladę.
 
§3. Zakładanie tematów
 
1. Temat należy założyć w odpowiednim dla niego dziale.
2. Zakazane jest zakładanie więcej niż jednego tematu o takiej samej treści.
3. Przed założeniem tematu należy użyć opcji Szukaj, aby upewnić się że dany wątek nie został już na forum poruszany.
4. Tytuł tematu powinien odpowiadać jego treści. Niedozwolone są tytuły takie jak: "pomocy", "problem", "sprzedam" i tym podobne.
5. Przy zakładaniu tematu zadbaj, aby przedstawić przedmiot dyskusji najdokładniej jak tylko można.
 
§4. Pisanie postów
 
1. Posty powinny wyglądać przede wszystkim estetycznie, należy pisać czytelnie i dokładnie.
2. Należy pisać zgodnie z zasadami polskiej ortografii i interpunkcji.
3. Zakazane jest spamowanie.
4. Zabronione jest odbieganie od tematu dyskusji poruszanej w danym wątku.
5. Niedozwolone jest pisanie kilku postów pod rząd, wyjątkiem jest sytuacja, kiedy to w danym temacie od naszej ostatniej wypowiedzi nikt nie wypowie się w ciągu 24 godzin. Wtedy w ramach odświeżenia można napisać kolejny post. Zasada ta nie dotyczy kadry forum w działach informacyjnych i newsów.
6. Zabroniony jest tzw. necro posting, czyli odświeżanie tematów (popularnie: archeologia) dawno nieaktywnych.
Do wyjątków należą tematy rekrutacyjne gildii, rankingi, tematy kupię/sprzedam oraz działy galerii.
7. Zabronione jest pisanie postów jednowyrazowych. Należy rozwijać swoje wypowiedzi.
8. Zakazane jest pisanie postów o znikomej wartości merytorycznej, tj. nie wnoszących nic do tematu dyskusji.
9. Zabronione jest pisanie postów upominających innych użytkowników. Od tego jest opcja raportowania postów.
10. Uczestnicząc w ostrej wymianie zdań należy zachować kulturę wypowiedzi i szacunek do rozmówcy. Emocje nie zwalniają z przestrzegania Regulaminu Forum.
11. Nie jest mile widziane odpowiadanie na prowokacyjne treści na forum, tzw. karmienie trolla. W przypadku gdy tak się stanie, użytkownik biorący udział w tej zbędnej dyskusji może liczyć się z tym, że również i on zostanie ukarany za nieodpowiednie treści.
12. W tematach nie cytujemy pierwszego jak i ostatniego postu. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy post jest obszerny i chcemy odnieść się do wybranej treści.
13. Pod każdym postem może znajdować się sygnatura użytkownika, jednak ta nie powinna utrudniać przeglądania tematu, ponadto jej maksymalny rozmiar to 230px wysokości, a tekst w jej treści nie może być większy od domyślnego.
 
§5. Shoutbox
 
1. Na shoutboksie obowiązuje cały Regulamin Forum, a w szczególności §2.
2. Choć chat jest miejscem przystosowanym do bardziej swobodnych rozmów między użytkownikami, to nadmierny spam i flooding nie jest tolerowany. Tyczy to się również nadmiernego wysyłania obrazków jak i emotikon.
3. Należy zachować kulturę i szacunek do innych współwypowiadających się na shoutboxie.
 
§6. System ostrzeżeń/upomnień
 
1. Na forum terrasite.pl za łamanie prawa stanowionego przez regulamin przewidziane są kary w postaci upomnień i ostrzeżeń.
2. W zależności od decyzji moderatora/administratora istnieje możliwość otrzymania upomnienia zamiast ostrzeżenia za złamanie mniej ważnego punktu regulaminu.
3. Przy wystawieniu ostrzeżenia członek kadry ma obowiązek podania punktu regulaminu, który został złamany.
4. Członek kadry ma możliwość dodatkowego umieszczenia odpowiedniego wpisu w notce ostrzeżenia użytkownika.
5. Ilość karnych punktów jak i czas ich trwania jest zależna od decyzji członka kadry oraz tego, czy regulamin złamany został z premedytacją.
6. Po osiągnięciu odpowiedniej ilości karnych punktów, użytkownik dostaje z automatu bana na określony czas.
7. Użytkownik może dopomnieć się o wykasowanie wygasłych ostrzeżeń po 6 miesiącach od ich otrzymania.
8. Ostrzeżenie nie może być przyznane, jeżeli post jest starszy niż 30 dni.
9. Każdy użytkownik ma prawo odwołać się od ostrzeżenia, jeśli uważa że zostało one przyznane niesłusznie.
10. Każdy nowy użytkownik, którego staż na forum nie przekracza 7 dni, objęty jest małym okresem ochronnym, który skutkuje delikatniejszymi karami za mniejsze przewinienia.
11. Mimo okresu ochronnego, niedozwolone treści (§2 Regulaminu Forum) publikowane przez użytkownika będą usuwane, a sam użytkownik odpowiednio ukarany. Okres ochronny ulega kasacji.
 
§7. Decyzje administratora
 
Administrator forum zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji w sprawie dowolnego aspektu forum bez podania przyczyny. Są to w szczególności:
- usunięcie konta dowolnego użytkownika forum
- zmodyfikowanie konta dowolnego użytkownika forum
- zablokowanie lub odblokowanie konta dowolnego użytkownika forum
- nadanie, usunięcie lub zmodyfikowanie ostrzeżenia nadanego dowolnemu użytkownikowi forum
- akcje moderatorskie
- wyłączenie forum
Decyzje administratora forum są ostateczne. W przypadku odwołań od owych decyzji należy skontaktować się z danym administratorem i złożyć wyjaśnienia z odpowiednim uzasadnieniem. Jeśli jego zdanie jest niezmienne, dalsza dyskusja jest niewskazana, a odwołania na temat decyzji nie będą rozpatrywane.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości