Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TerraCustom - stwórz swój perfekcyjny świat
#1
!UWAGA PORADNIK JEST DŁUGI! - jak w sumie wszystkie moje poradniki xD
[Obrazek: PXeFVAm.png]
I. WSTĘP
TerraCustom jest to program, który pozwoli stworzyć nam idealny, bądź prawie idealny świat (przynajmniej spróbuje). Jeśli zawsze irytował Cię fakt, że np. znajdujesz za mało latających wysp, że chciałeś/-aś Corruption zamiast Crimson
(Ci, którzy szukali idealnego świata przed wersją 1.3.2 raczej wiedzą coś o tym) to ten
program jest dla Ciebie. TerraCustom działa z tModem, co powoduje że mogą być w nim generowane rudy z tych modów.
Doradziłbym jednak wyłączenie większości/wszystkich modów z tModa, bo niektóre z nich potrafią mocno obciążyć proces generowania świata, przez co świat może nam się tworzyć na przykład 10 minut (bywały takie przypadki).

Program pierwotnie stworzony został przez użytkownika PinkPlum, który aktualizował go do wersji 1.2.4.1.
Program można znaleźć pod tym linkiem: LINK
Po dłuższym czasie od wydania wersji 1.3 użytkownik jopojelly (znany jako jeden z twórców tmodloadera) zaczął
pracować nad ulepszeniem programu, by działał i generował rzeczy z wersji 1.3+
Program początkowo nazywał się Unofficial TerraCustom, jednak po dłuższym czasie oraz rozmowie obu tych użytkowników
nazwa została zmieniona na TerraCustom.




II. INSTALACJA

Program możemy pobrać z oficjalnej strony forum Terrarii: LINK.
Jego instalacja jest banalnie prosta:
-wypakowujemy plik
-przerzucamy go do folderu z Terrarią (tam gdzie znajduje się Terraria.exe)
-odpalamy programy
!UWAGA NIE TESTOWAŁEM CZY PROGRAM DZIAŁA NA WERSJI NIESTEAMOWEJ TERRARI (ale powinien działać Smile 

III. FUNKCJE
Na początku program poprosi nas o standardowe rzeczy znane nam podczas generowania świata Terrarii,
czyli rozmiar świata, poziom trudności i nazwę świata. Później zaczyna się prawdziwa zabawa Big Grin

Funkcje programu możemy podzielić na kilka kategorii:

- Terrain (teren)
-Ores (rudy) i Ores Amount (oraz ich ilość)
-Graphic Styles (styl graficzny)
-Backgrounds (tło)
-Miscellaneous (różnorodności)
-Challenge options (wyzwania)
-Micro Biomes (minibiomy)
-Traps (pułapki)
-Various Spawn (różnorodność tworzenia rzeczy)
-Downed Bosses/Found NPCs (zabici bossowie/znalezieni NPC`ci)
-Chests (skrzynki)
-Save/Load Settings (możliwość zapisania/wczytania naszych ustawień)
-Debug (poszukiwanie usterek xD)



[Obrazek: e5c9e6c4062c7ce9581ffd82dc032a47.png]

Wygląd głównego menu opcji




IIIa. TERRAIN

Zakładka Terrain pozwoli nam zmienić ustawienia wysokości i "górzystość" naszego świata. Tutaj również możemy zmienić rozmiar naszych lochów (tych zwykłych i tych lihzardowych). Jedną z ciekawszych opcji jest ustawienie pozwalające wyrównać teren wokół spawnu (szczególnie przydatne, gdy zbyt przesadzimy z pierwszymi trzema opcjami).

[Obrazek: 8f0c534087657d93d20d410cef181bda.png]
Tutaj możemy również zmienić rozmiar naszego świata. Standardowo Terraria pozwala nam stworzyć świat w trzech rozmiarach:
-Small (Mały) (4200x1200 bloków)
-Medium (Średni) (6400x1800 bloków)
-Large (Wielki) (8400x2400 bloków)

TerraCustom pozwoli nam jednak wybrać teoretycznie dowolny rozmiar świata (teoretycznie najmniejszym możliwym światem jest świat 200 na 150, ale szansa na to, że nam się wygeneruje jest pewnie mniejsza niż trafienie w totka xD). Możemy zrobić świat mniejszy od Small, lub większy niż Large. Musimy tylko pamiętać, że zmniejszanie świata poniżej Small zwiększa szansę na to, że generator wywali error, zaś zwiększanie rozmiaru powyżej Large może zwiększyć wymagania naszego komputera.
Światy większe od Large ponadto wymagają zainstalowanego tModa z modem Large World Enabler (LINK lub z przeglądarki modów)

Największy możliwy rozmiar świata to obecnie 16800 na 4800 bloków (2x szerszy i wyższy niż świat Large).



[Obrazek: Q057iTv.png]
Świat 16800x1200 (4x szerszy świat Small)

[Obrazek: KivHVkk.png]
Świat 4200x4800 (4x wyższy świat Small)

Jeśli już naprawdę potrzebujecie świata większego niż Large to polecam ustawienie wielkości w okolicach 11200x3300 (świat jest ogromny, będzie się dłużej tworzyć, a i tak będziemy przez niego długo iść. I powinien spokojnie wygenerować się na laptopach z 4GB ramu Smile.


IIIb. ORES, ORE AMOUNT
Te dwie zakładki pozwalają nam wybrać jakie rudy będziemy mieć na świecie oraz w jakich ilościach.
Jest możliwe spowodowanie sytuacji, gdzie na świecie będziemy mieć wszystkie rudy (również te hardmodowe).
Możemy również sprowokować świat by wygenerował rudy powstałe w wyniku zniszczenia altarów (jest to jedyna metoda by pojawiły się wszystkie hm rudy).
[Obrazek: 98cf25eece62df909b384429f6baf0a4.png]
IIIc. GRAPHIC STYLES
Ta zakładka pozwoli nam zdecydować jak mają graficznie prezentować się niektóre rzeczy/elementy krajobrazu z naszej gry.
Dla przykładu mamy 3 różne księżyce, 6 różnych styli drzew, 3 różne kolory dungeonu (zwykłego), 5 różnych kolorów mchu na skałach i 5 różnych stylów dżunglowych kapliczek. Większość opcji pozwala nam na zobaczenie efektu końcowego.
[Obrazek: 7400fbd6cf139aa7af994b9af571f818.png]
IIId. BACKGROUNDS
Ta zakładka pozwoli nam ustawić jak będzie wyglądało nasze tło, gdy będzie podróżować po różnych biomach.
Opcje pozwalają nam na zobaczenie efektu. Wiedzieliście, że istnieje chyba 16 różnych backgroundów dla biomu leśnego,
a na przykład tylko po 2 dla Corruption, Dżungli i wielu innych (przynajmniej tak sugeruje to narzędzie)?

[Obrazek: 7bd0f068f36212064c087a8174529ddb.png]
IIIe. MISCELLANEOUS
Ta zakładka ma dużo ciekawych opcji m.in. wybór skażenia (możemy mieć i Corruption, i Crimson w jednym świecie
[wtedy napis Crimson with Corruption Chasms sugeruje nam, że jak zabijemy WoF'a
to wygeneruje nam się podziemne Crimson i podziemne Hallow].
Możemy ustawić by nasze skażenie ominęło na początku dżunglę. Możemy również ustawić, by Corruption i Crimson pojawiły się po różnych stronach mapy. Możemy również ustawić jak dużo będzie naszych skażeń ^-^.
Możemy również wybrać po której stronie pojawi się nasz Dungeon, czy chcemy rozpocząć od razu z HM. Czy ma się na świecie pojawić piramida lub wielkie drzewa (piramida nie zawsze musi się pojawić, zwłaszcza gdy na świecie będzie za mało piachu).

[Obrazek: 6630aa1a0aa6168744bf66438e97871e.png]
IIIf. CHALLENGE OPTONS
Ta zakładka pozwoli nam zablokować niektóre rzeczy podczas generowania świata. Czyli np. możemy stworzyć świat bez lochów, bez altarów, bez kulek, bez śniegu, bez dżungli, bez mrowiska, bez piekła, bez skrzynek itp itp.
[Obrazek: 9a87cc576d10b300d498f994cfd2b44e.png]
IIIg. TRAPS
Ta zakładka natomiast pozwoli nam pobawić się ilością pułapek na świecie. Ustawcie "Additional Boulder Traps" na 1000% i zagrajcie w symulatora Indianę Jones'a w Terrarii.
[Obrazek: 9acfd0b17fe3c7d929a82831514f14ce.png]
IIIh. MICROBIOMES
Ta zakładka natomiast odpowiada za różne mikrobiomy np. ogniska, opuszczone kopalnie, latające wyspy, kapliczki z mieczami, marblowe biomy i wiele innych. Można zablokować totalnie ustawiając na 0% lub odpowiednio zwiększyć (byleby nie przesadzić Tongue ). 
Niektóre opcje nie muszą pojawić się w takiej ilości jak sugeruje gra.
Dla przykładu jak zabraknie miejsc na ule to może ich się pojawić mniej.
[Obrazek: 05780e0e5235b1564cb413b823aaf24e.png]
IIIi. VARIOUS SPAWN
Ta zakładka ustala m.in. ilość life crystali, wysokość drzew, ilość biomów muchomorkowych,
 statueczek oraz ilość meteorytów które spadną na świat przed rozpoczęciem gry.
[Obrazek: 374e689aaa6a2515ef2617be8f0e3973.png]
IIIj. DOWNED BOSSES/FOUND NPCs
Ta zakładka pozwoli nam ustawić by gra twierdziła, że jakiś boss został ukatrupiony lub npc został znaleziony.
Ciekawe, czy jeśli ustawimy, że Plantera została ukatrupiona, to po zabiciu Skeletrona
na świecie pre-hardmodowym pojawią nam się moby z hardmodowego dungeona?
[Obrazek: 7d9c85fd9479755a3f80c74bd095e63d.png]
IIIk. CHESTS
Bardzo ważna zakładka pozwalająca nam ustawić ilość skrzynek na świecie. Terraria posiada odgórny limit 1000 skrzynek wygenerowanych na mapie. Najlepiej jest stworzyć świat posiadający około 900 skrzynek max.
Ciekawostka: jeśli ustawimy, że na świecie będzie i Corruption, i Crimson to dostaniemy obie biomowe skrzynki Big Grin.

[Obrazek: 36415c492b6ae2ffd43d6e23da9d944e.png]
IIIl. SAVE/LOAD
Tutaj możemy zapisać nasze ustawienia świata, by je potem wczytać.
Niestety istnieje chyba możliwość posiadania naraz tylko jednego save :C.

IIIm. DEBUG
[Obrazek: 297fe5cc1b19ce4803b5f8e41dbc26cf.png]
Mamy tutaj cztery ciekawe opcje, które pozwolą nam między innymi na zapisanie świata tam
gdzie zapisywane są nasze światy z tModa. Tak ten program działa z modami z tModa.
Współpracuje on również z modyfikacją Terraria Leveled, aczkolwiek potrzebujemy
do tego starszej wersji programu, gdyż Terraria Leveled cofnie nam grę do 1.3.0.8. Tongue

IV. PRZYSZŁOŚĆ?
Twórca programu ma w planach dodanie kilku opcji m.in.:
-generowanie rudy chlorophytu
-zabawa terenem spawnu (np. ustawienie spawnu w Corruption xD)
-opcje by wszystkie świątynie mieczy były prawdziwe
(chodzi o te minibiomy, które mają szansę dać nam zenchantowany miecz lub Arkhalisa)
-ilość altarów (tych nigdy za dużo xD)
-rozmiary latających wysp?
-rozmiar jaskiń
-pojawienie się obsydianowych posągów o_o
-tworzenie biomu grzybkowego na powierzchni
-stworzenie na powierzchni Hallow
-więcej dungeonów, więcej lihzardowych dungeonów

Nie jest powiedziane, że silnik gry pozwoli jednak na zmienienie niektórych opcji Tongue


V. KONIEC
Dziękuje wszystkim, którzy przeczytali ten poradnik. Mam nadzieję, że jest on w miarę przejrzysty Smile

I standardowo achievek:
[Obrazek: Ui3CNso.gif]

[Obrazek: 418a5bd288.jpg]
Odpowiedz
#2
Wow! Poradnik świetny! Program tak samo Smile
Odpowiedz
#3
Programu nie znam i chyba będę używał aby na pewno zdobyć niektóre itemsy, a poradnik no cóż...
...[) |_ |_| G | (Długi Tongue ) ale użyteczny. Opisuje wszystkie możliwości programu, oraz co planowane jest przez twórców.
Mocne 10/10
Odpowiedz
#4
Poradnik długi, który zawiera dość sporo tekstu, aczkolwiek jest przydatny i ciekawy.
Może w przyszłości wypróbuję ten program.
8/10
Czasami w życiu powinno się być ostrożnym z powodu różnych przypadków jakie po tym świecie krążą
[Obrazek: legend_of_zelda___breath_of_the_wild_twi...axin4y.jpg]
Odpowiedz
#5
Kolejny wyczerpujący poradnik Twojego autorstwa Wink
Tak trzymać, czegoś takiego jak TerraCustom właśnie szukałem ;P
Odpowiedz
#6
Poradnik przydatny i ciekawie napisany, na pewno skorzystam w przyszłości.

Tam przy etapie instalacji, mógłbyś wyrzucić to pierwsze zdanie:

Cytat:TerraCustom jest to program, który pozwoli stworzyć nam teoretycznie idealny świat.

Dałeś nam o tym znać już wcześniej, a niepotrzebnie przedłuża.
Co do instalacji - jeśli chcesz sobie ułatwić robotę i poprawić czytelność, to mógłbyś wypisywać w punktach po kolei czynności. Na pewno będzie krócej i przejrzyście.


No i jeszcze chciałem dodać, że warto unikać powtórzeń. Widać to w szczególności w rozdziale IIIa i słowie "możemy".

Ładnie, ładnie. Liczę na więcej Smile
9/10
Kanał YouTubeklik!
Odpowiedz
#7
@Trolu88989, @Kacpi445, @Drageler, @Renerte
Bardzo dziękuję za pozytywne słowa Smile
@Mangetsuu
Dziękuję za szczerą opinię. Poprawiłem rozdział o instalacji i usunąłem powtórzenia, które wyłapałem.


Ma ktoś może problem z jakimś bossem, pomysł na poradnik, który mógłbym spróbować napisać? Przyznam, że powoli kończą mi się pomysły, obecnie zbieram dane do dużego poradnika/podsumowania gry na modach (typu podstawowe informacje o niektórych bardziej/mniej znanych modach, co w nich jest takiego wyjątkowego i w jaki sposób mogą urozmaicić nam grę)
[Obrazek: 418a5bd288.jpg]
Odpowiedz
#8
Z punktu widzenia gracza, chętnie zobaczyłbym coś o bramkach logicznych. Zostały one wprowadzone dość niedawno i wciąż wydają się trudno przyswajalne dla innych, chociaż to może być tylko moje odczucie. Jeśli znasz się na nich choć trochę, to z pewnością uda Ci się kogoś wciągnąć do tego świata Smile

Jest też ten Party Event. Nie jest tego wcale dużo, więc napisanie wyczerpującego ten temat poradnika nie powinno być problemem.
Kanał YouTubeklik!
Odpowiedz
#9
Wall of text przejrzysty i przyjemnie się go czyta, jednak punkt II przeniósłbym na sam koniec tego poradnika, ale za to program cudowny i z pewnością go przetestuję Big Grin
Odpowiedz
#10
Poradnik standardowo świetny. Jest długi, ale dobrze się go czyta. 9/10

Co do sugestii jaki poradnik możesz napisać to fajnie by było jakbyś opisał walkę z każdym bossem. Oprócz tego miło byłoby zobaczyć poradniki do eventów (np. moony, Martian Madness itp.).
Sample text.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości