Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Terraria 1.3.3 - dogłębne przedstawienie updatu
#1
"Uwaga ten artykuł zawiera sporo informacji dotyczących najnowszej wersji.

Jeśli nie chcesz stracić radości związanej z ich samodzielnym
odkrywaniem nie czytaj go dalej"

[Obrazek: sandstorm-banner-png.138390]
http://forums.terraria.org/index.php?threads/pc-1-3-3-changelog.48916/

Główne zmiany:
-Nowy event: Burza piaskowa, wraz z różnymi potworami, nowymi dropami, efektem pogodowym
oraz własną ścieżką dźwiękową - więcej szczegółów niżej.





-Nowy efekt wizualny zamieci (deszczu w zimowym biomie) -
poprzedni był lepiej widoczny Tongue




-Efekt "gorąca" pojawiający się, kiedy jesteśmy na pustyni lub w piekle




-Nowy efekt wydobywania bloków oraz "magiczne krople piasku"




Sandstorm
[Obrazek: SandstormBiomeBanner.png?version=e30572a...8532ba2e62]
Burza piaskowa to event pojawiający się losowo kiedy jesteśmy na biomie pustynnym.
W trakcie trwania tego eventu, część potworów normalnie występujących w pustynnych grobowcach wychodzi na powierzchnię.
Otrzymujemy również debuff [Obrazek: Mighty_Wind.png?version=09ea10d325fa304e...4073c178fb] Mighty Wind, który popycha nas w stronę, w którą wieje wiatr  
Wizualne efekty Sandstormu mogą być uciążliwe dla naszych FPS. Jeżeli doświadczasz tego problemu zmień efekty oświetlenia na Retro lub Trippy (spowoduje to usunięcie większość pyłu, który przelatuje w tle).
Jest 1/518400 szansy na tick gry, że event się rozpocznie. Daje to około 1/6 szans na dzień.
Podczas burzy piaskowej możemy spotkać również kilka nowych mobów:

-[Obrazek: Sand_Shark.png?version=6c4a23f1147621ab6149d251842f311b]Sand Shark (tylko w HM)
Piaskowy rekin atakuje podobnie jak zwykły rekin, może jednak ukryć się pod piaskiem i zaszarżować na gracza.
Obrażenia: 50, Pancerz: 20, Życie: 360/720(expert), Odporność na odrzut: 90%
Ma 12,5% szans na wydropienie [Obrazek: Shark_Fin.png?version=a82a33a759b9b35263dadae42dddadf8]Shark Fin- potrzebne do stworzenia m.in. Megasharka i Hunter Potion.

Jeśli nasza pustynia została skażona to zamiast Sand Sharków spotkamy:
-[Obrazek: Bone_Biter.png?version=80efa42802cec26faa685f9d270d148e] Bone Bitter (w Corruption, 60 obrażeń, 380 życia, 24 pancerza i 80% odporności na odrzut,
[Obrazek: Dark_Shard.png?version=59da4392d43877c4aff4cf1d21f8a40a]4% szans na wydropienie Dark Shard'a)
-[Obrazek: Crystal_Thresher.png?version=e4abbaa7934...1490e9a52a] Crystal Thresher (w Hallow, 54 obrażeń, 450 życia, 26 pancerza i 70% odporności na odrzut
[Obrazek: Light_Shard.png?version=1cb1f3465c1edd3f...4111966ace]4% szans na wydropienie Light Shard'a)
-[Obrazek: Flesh_Reaver.png?version=06510af3fe0c409...177a3a330c] Reaver Flesh (w Crimson, 64 obrażeń, 400 życia, 22 pancerza i 80% odporności na odrzut, 
[Obrazek: Dark_Shard.png?version=59da4392d43877c4aff4cf1d21f8a40a]4% szans na wydropienie Dark Shard'a)

-[Obrazek: Angry_Tumbler.png?version=7b1fa646022fb8...0c99747e67] Angry Tumbler (to mob przypominający zachowaniem jednorożce z Hallow, atakują poprzez wturlanie się w gracza)
(30 obrażeń, 60 życia, 10 pancerza, 80% odporności na odrzut)

[Obrazek: Sand_Elemental.png?version=fdf809b9f53ec...1bb3c07bfb]
Sand Elemental - miniboss (tylko w HM)
Piaskowy żywiołak
to miniboss atakujący poprzez przywołane 3 Sandnadosów. Jest on odporny na Zatrucie i Lodowy Ogień. 
40 obrażeń, 5000/10000 życia, 30 pancerza, -5% odporności na odrzut
Dropi: [Obrazek: Forbidden_Fragment.png?version=1deadc98b...5b698440cf] Forbidden Fragment (100%), wykorzystywany do stworzenia nowej zbroi oraz nowej broni na maga 

[Obrazek: 300px-Sand_Elemental_attack.gif?version=...b2408037a3]
http://terraria.gamepedia.com/Sand_Elemental
Każdy potwór dropi również baner jeśli zabijemy ich przynajmniej 50.

NOWE ITEMY

[Obrazek: Forbidden_armor_female.png?version=f527f...6afc43c0f6]
Forbidden Armor
"Zakazana zbroja" to druga (po lodowej) zbroja, która zapewnia premię dwóm różnym klasom.
Podczas, gdy lodowy set zapewnia premię dla wojownika i rangera, zakazany set wspiera maga i summonera.
Założenie całego setu spowoduje pojawienie się miniona [Obrazek: Forbidden_Sign.png?version=66914818204d9...7a7de11fee] - jest to tylko efekt wizualny. Set bonusem jest możliwość przywołanie piaskowego tornada (tego samego, które tworzy piaskowy żywiołak).

Do stworzenia całego setu potrzebujemy 3 Zakazane Fragmenty oraz 46 Adamantytowych/Tytanowych sztabek. Zbroje tworzymy przy hardmodowym kowadle.

Cały set zapewnia nam 26 pancerza, 15% zwiększone obrażenia od magii i minionów (hełm),
zwiększenie many o 80 (zbroja), zwiększenie maksymalnej liczby minionów o 2 (buty). 

Ciekawostka: Set ma nawiązywać wyglądem do Anubisa - egipskiego boga śmierci i
życia pośmiertnego, przedstawianego z głową psa.

[Obrazek: Ancient_Horn.png?version=b6cce7278288276...8174032097]Ancient Horn[Obrazek: Ancient_Horn.png?version=b6cce7278288276...8174032097]
Starożytny róg to przedmiot, który ma 2% szansy na wydropienie z Bazyliszka.
Pozwala on na przyzwanie mounta Bazyliszka.
[Obrazek: Mount_Basilisk.png?version=0bb8aa960ea79...83f85dd541]

[Obrazek: Onyx_Blaster.png?version=941c90baf4de783...2b3ef86d12]Onyx Blaster[Obrazek: Onyx_Blaster.png?version=941c90baf4de783...2b3ef86d12]
Onyxowy Pistolet to broń dla rangera, która jest ulepszeniem shotguna. Tworzy się ją przy hardmodowym
kowadle z 2 Dark Shardów, Shotguna i 10 Soul of Night. Jej bazowy dmg to 28. Atak polega na tym, że oprócz standardowej serii pocisków pojawia się również pocisk eksplodujący po spotkaniu z wrogiem, blokiem lub przebyciu 36 bloków.
Łatwa do stworzenia broń, przydatna na początku hm.
Najlepszy dla niej prefix to Unreal.

Jej przeciwieństwem jest inna nowa broń - Sky Fracture.
[Obrazek: Onyx_Blaster_Attack.gif?version=c3d91644...9858cf714d]


[Obrazek: Sky_Fracture.png?version=f22520f7d9a5f3c...d3a2c5cf5e]Sky Fracture [Obrazek: Sky_Fracture.png?version=f22520f7d9a5f3c...d3a2c5cf5e]
Sky Fracture to hardmodowa broń magiczna, która jest przeciwieństwem Onyx Blastera.
Miecz wystrzeliwuje 3 pociski zadające 38 dmg za koszt 14 pkt many.
Tworzymy ją przy hm kowadle z 1 Magic Missile, 2 Light Shardów i 16 Soul of Light.
Pociski nie mogą być kontrolowane, w przeciwieństwie do różdzki z dungeonu.
Najlepszy prefix to Mythical.

[Obrazek: Sky_Fracture_anim.gif?version=20937996b8...4c52149499]


[Obrazek: Mandible_Blade.png?version=675408f6acfa8...4b1a5bea0c]Mandible Blade [Obrazek: Mandible_Blade.png?version=675408f6acfa8...4b1a5bea0c]
Szczękowe ostrze to broń dla wojownika zadająca 14 dmg. Ma 2% szans na wypadniecie z Antilion Chargera.
Jej przydatność jest taka sama jak Bone Sword'a, czyli jeśli wyleci nam wcześnie to może się przydać.
[Obrazek: Desert_Spirit_Lamp.png?version=7188bef60...f55f837ad0] Desert Spirit Lamp [Obrazek: Desert_Spirit_Lamp.png?version=7188bef60...f55f837ad0]
Lampa pustynnego ducha to itemek, który ma 2,5% szans na wydropienie z Pustynnych Duchów.
Wykorzystujemy ją do stworzenia Widmowego Płomienia.

[Obrazek: Spirit_Flame.png?version=37cf6afe68055e3...bbe8b70991] Spirit Flame [Obrazek: Spirit_Flame.png?version=37cf6afe68055e3...bbe8b70991]
Widmowy płomień to silna magiczna broń zadająca, aż 85 dmg za koszt 18 pkt many. Ma dość nietypowe działanie.
Używając ją powodujemy przyzwanie płomienia. Na raz możemy mieć ich 5.
Kiedy jakiś wróg podejdzie na zasięg płomienia, płomień go automatycznie zaatakuje, eksplodując.
Płomienie znikają jeśli nie wykryją żadnego wroga w ciągu 3 sekund.
Płomień tworzymy z lampy pustynnego ducha, 2 zakazanych fragmentów i 12 soul of night.

[Obrazek: Djinn%27s_Curse.png?version=f10c69ad2ccb...ecac419893] Djinn's Curse [Obrazek: Djinn%27s_Curse.png?version=f10c69ad2ccb...ecac419893]
Klątwa dżinna to pierwszy vanity item, jaki możemy znaleźć w updacie 1.3.3.
Ma on 3,3% szans na wydropienie z Pustynnego Ducha. Założenie jako część zbroi (nie vanity) daje nam
efekt Featherfall Potion (łagodnie spadamy). 
[Obrazek: Djinn%27s_Curse_%28equipped%29.png?versi...8f9234afb2]

[Obrazek: Ancient_set_female.png?version=eb18d65d1...b9e784cf72] Starożytny Set [Obrazek: Ancient_set_female.png?version=eb18d65d1...b9e784cf72]
Starożytny set to kolejny strój vanity, który wyglądem przypomina zakazaną zbroję.
Tworzymy go z Silk'a (a ten z pajęczej sieci) oraz starożytnej skóry (dropiącej z Ghuli w podziemiach pustyni).

[Obrazek: Pocket_Mirror.png?version=a5ddf770d963b2...a9d4ace0c2] Pocket Mirrow [Obrazek: Pocket_Mirror.png?version=a5ddf770d963b2...a9d4ace0c2]
 Przenośne Lusterko to itemek, który czasem dropi z Meduzy. Szansa na drop nieznana.
Jeśli je założymy będziemy odporni na przemianę w kamień.

[Obrazek: Lamia_clothes_female.png?version=56aca23...adb9e0c43a]Lamia Clothes[Obrazek: Lamia_clothes_female.png?version=56aca23...adb9e0c43a]
Strój Lamii to kolejny strój vanity. Każda część stroju ma pewną szansę na wydropienie z Lamii
(obecnie nieznane jest dokładne prawdopodobieństwo na drop)


[Obrazek: Magic_Sand_Dropper.png?version=643ba24fd...63165a97c4]Magic Sand Dropper[Obrazek: Magic_Sand_Dropper.png?version=643ba24fd...63165a97c4]
Każd Jest to ciekawy itemek, który pozwoli nam dodać na bloki efekt spadającego piasku.
Tworzymy go z 3 Empty Dropperów i 1 Piasku otrzymując 3 Magic Sand Droppery.


Myślę, że najważniejsze nowe rzeczy zostały już przedstawione. Po dokładne zmiany jakie wprowadził update 1.3.3 zapraszam do postu @Xplay'a Smile
Terraria 1.3.3 Changelog


Gify i obrazki pochodzą z terraria.gamepedia.com
[Obrazek: LQfYJWe.jpg]
Odpowiedz
#2
Poradnik jak zwykle świetny. Teraz wiem wszystko o 1.3.3! Dzięki!
Odpowiedz
#3
Poradnik krótki, ale przydatny dla każdego nie obeznanego jeszcze z aktualizacją 1.3.3
Można tu też wspomnieć o ciekawej rzeczy związanej z mountem - kiedy na nim jeździmy, to trafiając przeciwnika otrzymuje on obrażenia.
Przy okazji podoba mi się ten nowy set co dodali oraz te nowe vanity, są bardzo fajne Big Grin
Wracając do poradnika - 8/10
Czasami w życiu powinno się być ostrożnym z powodu różnych przypadków jakie po tym świecie krążą
[Obrazek: tank6.png]
Odpowiedz
#4
Chłopie, umiesz zrobić zły poradnik?
10/10
Sample text.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości